Proje Hakkında




Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Programı (IPA 2013) kapsamında finanse edilen Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın “Türkiye’de İklim Değişikliği Alanında Kapasitenin Geliştirilmesi Hibe Programı”’na Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin başvurusunu yaptığı “Sürdürülebilir Eğitim ile Niğde Lise Öğrencilerinin İklim Değişikliğiyle Mücadele için Bilgi Kapasitesi ve Farkındalığının Arttırılması” (Enhancement of High School Students' Knowledge Capacity and Awareness for Climate Change Mititgation by Sustainable Training in Niğde) isimli proje 47.000,00 Euro hibe almaya hak kazanmış ve Çevre Bakanlığı adına Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi (Central Finance and Contracts Unit; CFCU) yetkilileri ile Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi arasında kontrat imzalanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından finansa edilen proje kapsamında iklim değişikliği ile mücadele ve iklim değişikliğine uyum konularında Niğde ilindeki liselerde sürdürülebilir bir eğitim modeli uygulaması ve bilgi kapasitesi arttırılması amacıyla faaliyetler yapılmakta. Aynı zamanda proje kapsamında iklim konusunda toplumsal farkındalık yaratılması için çalışmalar sürdürülmektedir.

12 ay süreli projede Ömer Halisdemir Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü öğretim üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Çağdaş GÖNEN ve Dr. Öğretim Üyesi Ece ÜMMÜ DEVECİ ve Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Meryem Nur AYDEDE YALÇIN görev almaktadır.

Projenin Kapsamı:

Küresel iklim değişikliğini ve azaltımı desteklemek için, bu proje Niğde'nin şehir merkezinde bulunan ikinci sınıf lise öğrencileri için bilgi kapasitelerini geliştirmek ve iklim değişikliğine uyum sağlamak için farkındalıklarını arttırmak için sürdürülebilir bir eğitim modeli sağlayacaktır.

Projenin Özel Hedefleri:

Liselerde ikinci sınıf öğrencilerine Niğde il merkezinde iklim değişikliği ile ilgili sürdürülebilir eğitim modeli sayesinde, öğrencilerin doğrudan ve dolaylı etkileşimleri, toplumların ve toplumların daha üst çemberine devam edecek sürdürülebilir bilgi büyümesi için bir köprü oluşturacaktır. Ayrıca, çevreye duyarlılıklarını teşvik ederek, yeni nesillerimizin, iklim değişikliği konularını gelecekteki hedeflerinde nasıl çözecekleri konusunda kariyerlerine yardımcı olmaları sağlanacaktır.

Proje Faaliyetleri:

1. Eğitim içeriği ve veri toplama araçlarının hazırlanması.

2. İlk etap; İkinci sınıfta 3 lise eğitilecek.

3. İlk aşamada öğrencilerin ön ve son sınavlara göre değerlendirilmesi ve yüksek düzeyde işaretli öğrencilerin belirlenmesi.

4. Yüksek işaretli öğrencilerin sunum becerileri iyileştirilmesi.

5. İkinci aşama; yüksek işaretli öğrenciler diğer 6 liseli ikinci sınıf öğrencileri eğitecek.

6. İkinci aşamadaki öğrencilerin değerlendirilmesi.

7. Öğrencilerin iklim değişikliği projelerine yönelik azaltım ve / veya adaptasyonun hazırlanması ve onaylanmış kuruluşa sunumu.

8. Sonuçların il müdürlüğüne bildirilmesi.








Son Güncelleme Tarihi:04.10.2018