GRF2024 / REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler

Kazandırılacak Bilgi Ve BecerilerSeviyesi
1Biçimsel ve İçeriksel Olarak Fotoğrafın Ne Olduğunu Kavrar, Fotoğrafçılığın Keşfi ve Başlıca Evrelerini Öğrenir.2
2Fotoğrafçılığın Temel İlkelerini ve Fotoğrafçılık Tekniğini Kavrar. Fotoğraf Makinasını Tanır. Objektif Bileşenlerini (Netleme Halkası, Diyafram Göstergesi, Titreşim Azaltma Düğmesi, Alan Derinliği Ölçeği, Enstantane Ölçeği, Odak Uzaklığı) ve Objektif Çeşitlerini (Normal Açılı/Standart Objektifler, Dar Açılı Objektifler - Tele Objektifler/Uzun Odak Uzaklıklı, Zoom Objektifler/Değişken Odak Uzaklığına Sahip Objektifler, Makro Objektifler, Balık Gözü Objektifler, Aynalı/Catodioptric Objektifler, Kaymalı/Shift Objektifler), Diyafram/Alan Derinliği, Enstantane/Hız, ISO'nun Ne Olduğunu Öğrenir.3
3Sınırlı Bir Çerçeve İçerisinde Anlam Yaratmayı, Anlam Oluşumunda Fotoğrafçının Rolü ve Fotografik Görmeyi, Kompozisyon ve Estetik Boyutunu, Kompozisyonu Belirleyen Değişkenleri Öğrenir. Kompozisyon Ögelerini (Belirginlik, Sadelik, Oranlar, Uyum/Armoni, Zıtlık/Kontrast, Hız ve Hareket İzlenimi, Derinlik/Perspektif, Ritm, Zaman ve Uzam), Çekim Ölçeklerini, Bakış Noktasını, Bakış Açısını, Bakış Mesafesini, Bakış Yüksekliğinin Ne Olduğunu Öğrenir.3
4Dijital Fotoğrafçılığın Ortaya Çıkışını, Görüntü Algılayıcıları/Sensörleri, Sensör Kalitesine Etki Eden Faktörleri, Dijital Makineler ve Özelliklerini, Dijital Makinelerin Arasındaki ve Dijital Fotoğrafçılık ile Analog Fotoğrafçılık Arasındaki Farkları Öğrenir.2
5Reklam Fotoğrafçılığının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Gelişimini, Reklamın Amacı ve Hedeflerini Kavrar.2
6Reklam Fotoğrafçılığında Aktörler ve Kurumları (Müşteri, Ulaşım, Ajans, Prodüksiyon Yardımcısı, Müşteri İlişkileri Temsilcisi, Kreatif Direktör/Yaratıcı Yönetmen, Sanat Yönetmeni, Yapımcı, Reklam Metin Yazarı, Grafik Tasarımcı, Reklam Fotoğrafçısı, Çekim Asistanı, Işıkçı, Makyöz, Kostüm Tasarımcısı, Görüntü İşleme Ekibi, Muhasebe vs.) Reklam Fotoğrafı Çekimi Sürecini (Çekim Öncesi, Çekim Aşaması, Çekim Sonrası) Bilir.2
7Reklam Fotoğrafçılığında Tek Işıklı Aydınlatma ve Işığın Yönlerini, Yapay ve Doğal Işığın Konuyu Aydınlatma Yönlerini (Cephe Işığı, Tepe Işığı, Alttan Aydınlatma, Ters Işık, Yanal Işık), İki Işıklı Aydınlatma (Anahtar/ana Işık, Dolgu/Yardımcı Işık) Üç Işıklı Aydınlatma (Arka Işık), Çoklu Işıkla Aydınlatma (Tepe/Saç Işığı), Özel Işık Aydınlatma Çeşitlerini (High Key Aydınlatma, Low Key Aydınlatma, Rembrandt Aydınlatma Tekniği) Öğrenir.3
8Reklam Fotoğrafçılığında Alternatif Tekniklerin Kullanımını (Polaroid, Solargrafi, HDR, Lomografi) ve Fotoğrafçılıkta Alternatif Ortamları (Instagram, Flickr, Picasa Web Albums, iStockphoto) Öğrenir.2
9Reklam Fotoğrafçılığında Görüntü İşleme Uygulamalarını, Dijital Görüntü İşleme İçin Gerekli Donanım ve Yazılımları, Dijital Fotoğraf Donanımlarını (Kamera, Tarayıcı/Scanner, Bellek, Bilgisayar, Monitör), Dijital Görüntü İşleme Uygulamalarını Öğrenir.3
10Reklam Fotoğrafçılığında Uzmanlık Alanlarını (Portre Fotoğrafçılığı, Moda Fotoğrafçılığı, Endüstri Fotoğrafçılığı, Mimari Fotoğrafçılık, Turizm Fotoğrafçılığı, Stok Fotoğrafçılığı) Bilir.2
11Stüdyo ve Still Life Fotoğrafçılığı Teknik Donanım ve Olanaklarını (Stüdyo, Sonsuz Fon), Aydınlatma Kaynakları ve Aksesuarları, Stil Life Çekim Uygulamalarını, Stüdyo ve Aydınlatma Teknikleri ve Pozlamayı ve Saydam, Yarı Saydam, Işık Geçirmeyen, Parlak Yüzeyli (Işığı Yansıtan) Mat Yüzeyli (Işığı Yansıtmayan) Ürünlerin Aydınlatma Tekniklerini Kavrar.3
12Görsel ve Sözel Bileşenleri (Grafik, Metin, Slogan, Tipografi, Simge ve Semboller, Fotoğraf) Kullanarak Mesaj ve Etkili Stratejiler Geliştirebilir. Reklam Fotoğraflarında Duygusal Uyaranların ve Görsel Göstergelerin Kullanımını, Aydınlatma/Işık Kompozisyon Ögelerinin Kullanımı Öğrenir.3
13Fotoğrafı Betimlemeyi (Konuyu - Biçimi - Aracı - Tarzı Betimlemek), Reklam Fotoğrafı Analizindeki Çeşitli Yaklaşımları ( Göstergebilimsel - Psikanalitik - İdeolojik - Toplumbilimsel - Feminist - Göstergelerarası Çözümleme) öğrenir.2
14Fotoğraf Portfolyosunun Niçin Hazırlandığını, Portfolyo Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmesi Gerektiğini, Portfolyoda Nelerin Bulunacağını (Kapak, Özgeçmiş, Giriş Yazısı, Seçilen Fotoğraflar, Referans Mektubu, Sunum) Portfolyo Hazırlarken Fotoğraf Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususları Bilir.2