Homepage
English
Contact
Shortcuts
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR UNIVERSITY
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EYO6118 / Alternative Education Views
GENERAL INFORMATION ABOUT THE COURSE
>
Course Code
Semester
Course Type
Course Level
Course Language
Course Title
Theoretical
Practical
ECTS
Turkish Name of the Course
Course Coordinator
E Mail
Assistant Staff of the Course
E Mail
Course Objective
The purpose of this course is to introduce alternative education views and make a critial analysis of the Turkish Education System in light of these views.
Brief Content of the Course
Discussion concerning education, critical views on education, alternative views (learning organisations, Montessori education model, Reggio Emilia education model, Waldorf pedagogy, Paeideia education model, Jenaplan education model, Freinet education model, Dalton education model), critical views on education.
Prerequisites
Course Objectives
Course Objectives
1
The student understands the discussion in terms of education.
2
The student recognises new trends in education.
3
The student understands critical views in education.
4
The student understands alternative views in education.
Loading…
Course Category
Course Category
Percentage
Basic Vocational Courses
Expertise /Field Courses
Social Sciences