|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Yetkinlik- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
Sosyal bilimlerin temel disiplinlerine (tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi, siyaset bilimi vb.) ilişkin kuramsal bilgi, yöntem ve kavramları alan düzeyinde açıklar. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ6
|
Eğitim biliminin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri ile Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişine yönelik kuramsal bilgiyi analiz eder. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ7
|
Demokrasi, insan hakları, vatandaşlık, kültürel miras ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili kuramsal bilgileri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ8
|
Alanına özgü kuramsal bilgileri öğretim programlarına uyarlayarak etkili öğretim planları tasarlar. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ9
|
Güncel öğretim teknolojilerini, ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını ve çağdaş öğretim yöntemlerini kullanarak eğitim süreçlerini uygular ve yaşam boyu öğrenme süreçlerini destekler. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ10
|
Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve çevresel koşullarını dikkate alarak uygun öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler geliştirir. (TYYÇ- Yetkinlik- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|