| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ1 
                                             | 
                                            
                                                Lisansüstü birikimine dayalı olarak sosyal bilgiler eğitimi ve ilişkili disiplinlerde ileri düzey kuramsal yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirir. (TYYÇ-Bilgi)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ2 
                                             | 
                                            
                                                Alanda özgün araştırma soruları geliştirip uygun araştırma desenlerini oluşturarak nitel, nicel ve karma yöntemleri ileri düzeyde uygular. (TYYÇ-Beceri)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ3 
                                             | 
                                            
                                                Eğitim bağlamlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirip geçerlik–güvenirlik analizlerini bütüncül bir yapıda tasarlar. (TYYÇ-Beceri)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ4 
                                             | 
                                            
                                                Bağımsız ve ekip tabanlı araştırma süreçlerini etik, zaman ve kaynak yönetimi ilkeleriyle bütünleştirerek yürütür. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Yetkinliği)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ5 
                                             | 
                                            
                                                Bulguları ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde ve bilimsel etkinliklerde alan yazına katkı sağlayacak biçimde yayınlar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ6 
                                             | 
                                            
                                                Kendi öğrenmesini sistematik biçimde planlayıp güncel kuramsal ve metodolojik yaklaşımları öğretime ve araştırmaya aktarır. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ7 
                                             | 
                                            
                                                Araştırma etiği, veri güvenliği, açık bilim ve akademik dürüstlük ilkelerini tüm aşamalarda titizlikle gözetir. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ8 
                                             | 
                                            
                                                Disiplinler arası ve paydaş odaklı projelerde farklı araştırmacılarla iş birliği yaparak etkin katkılar sağlar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ9 
                                             | 
                                            
                                                Sosyal bilgiler öğretim programları, politika ve uygulamalarına kanıta dayalı öneriler geliştirerek eğitimde eşitlik ve kapsayıcılığı destekler. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                             | 
                                        
                                    
	
		| 
                                         | 
                                            | 
                                                PÇ10 
                                             | 
                                            
                                                Alanında yeni kuramsal yaklaşımlar ve özgün modeller geliştirerek sosyal bilgiler eğitimi literatürüne katkı sağlar. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                             |