|
PÇ1
|
Liderlik ve yöneticilik vasıflarıyla, içinde bulunduğu eğitim kurumu ile kurumun çevresi arasındaki uyumu gözeterek kurum hedeflerini belirleyip gerçekleştirmeye yönelik planlama yapabilir.
|
|
PÇ2
|
Okulun yüksek menfaatleri için sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve doğal dinamiklerde yaşanan gelişmelere cevap verebilir.
|
|
PÇ3
|
Öğretim, öğrenme ve değerlendirme süreçlerini gözeterek eğitim kurumunun öğrenme hedefine ulaşmasında liderlik yapar.
|
|
PÇ4
|
Eğitim yönetimi alanında bilimsel gelişmeleri, politika değişikliklerini izler ve görev yaptığı eğitim kurumuna uygular.
|
|
PÇ5
|
Eğitim kurumunun amaçlarının belirlenmesi ve bu amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli faktörleri bilimsel yaklaşım ile belirler ve veri temelli çözümler üretir.
|
|
PÇ6
|
Hem mesleki alanda hem de bilimsel anlamda var olan etik kodları her türlü uygulamanın önüne koyarlar.
|
|
PÇ7
|
Eğitim kurumunda karşılaştığı her duruma yönelik olarak kuramsal ve yöntem bilgisini kullanarak eleştirel düşünür ve bu kapsamda yeni çözümler üretir.
|
|
PÇ8
|
Etkili bir şekilde iletişim kurar, sorumluluk alır, bağımsız olarak çalışır, çok kültürlü ortamlarda faaliyet gösterir, eleştirel düşünür, problem çözer ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahiptir.
|