|
PÇ1
|
Dil, edebiyat ve eğitim bilimleri alanına ilişkin temel kuram, kavram ve yöntemleri ileri düzeyde bilir ve Türkçe eğitimi bağlamında uygular.
|
|
PÇ2
|
Türkçe eğitimi ile ilişkili bilimsel sorunları analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle değerlendirir.
|
|
PÇ3
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma süreçlerini tasarlar; hipotez kurma, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerini etkin biçimde kullanır ve araştırma etiğine uygun hareket eder.
|
|
PÇ4
|
Akademik yazma, bilimsel makale oluşturma, tez hazırlama ve proje geliştirme süreçlerini bağımsız olarak yürütür ve güncel bilimsel literatürü takip eder.
|
|
PÇ5
|
Dil ve edebiyat öğretimi bağlamında metin çözümleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerini geliştirir, öğretim süreçlerinde bu becerileri uygular.
|
|
PÇ6
|
Çocuk ve gençlik edebiyatı ile ilgili yapıtları ve medya ürünlerini pedagojik, estetik ve eleştirel açıdan inceleyerek eğitim ortamlarına aktarır
|
|
PÇ7
|
Türkçe öğretiminde çağdaş kuram, yaklaşım ve yöntemleri bilir ve bunları sınıf içi uygulamalara yansıtır
|
|
PÇ8
|
Dört temel dil becerisini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmeye yönelik öğretim süreçleri tasarlar, uygular ve değerlendirir.
|
|
PÇ9
|
Türkçe öğretim programlarını ve ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder ve geliştirilmesine yönelik öneriler sunar.
|
|
PÇ10
|
Dijital araçları, güncel öğretim materyallerini ve yapay zekâ destekli teknolojileri kullanarak Türkçe öğretimini zenginleştirir ve araştırma süreçlerini destekler.
|
|
PÇ11
|
Dil ve edebiyat alanına ilişkin temel kuramsal yaklaşımlar, kavramlar ve tarihsel birikim hakkında bilgi sahibi olur ve Türkçenin dil ve edebiyat kaynaklarını bilerek tarihî gelişimini değerlendirir.
|
|
PÇ12
|
Dilin yapısal özellikleri ile dil edinimi, okuma, yazma ve sözcük tanıma süreçlerini analiz eder ve okuma-beyin ilişkisini dikkate alarak Türkçe öğretiminde uygular.
|
|
PÇ13
|
Türk ve dünya edebiyatının gelişimini değerlendirir, seçkin yapıtları çağdaş yaklaşımlarla eleştirel biçimde inceler.
|
|
PÇ14
|
Alanındaki bilgileri disiplinlerarası bir bakış açısıyla ilişkilendirerek bunları bireysel, toplumsal ve evrensel bağlamlarda sorumluluk bilinciyle uygular.
|
|
PÇ15
|
Öğretim süreçlerinde etkili geribildirim yöntemlerini ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır; geri bildirim yoluyla öğrenme ve öğretim süreçlerini değerlendirir ve iyileştirir.
|