BIO4004 / EVOLUSYON

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
1444444444444444
2444444444444444
3444444444444444
4444444444444444
5444444444444444
6444444444444444
7333333333333333
8333333333333333
9333333333333333
10333333333333333
11333333333333333
12333333333333333
13333333333333333
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

BIO4004 / EVOLUSYON
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Evrim kavramin ne anlam ifade ettigini acikca ortaya koyabilmek
2Evrimin farkli boyutlari oldugu, basit bir surec olmadigini algilayabilmek
3Evrimsel calismalarda pozitif bilimin ve objektifiligin onemini kavrama
4Mutasyon kavramini ve oynayabilecegi rolu bilimsel mantikla tartisabilmek
5Evrimsel surecte ektin olan mekanizmalari elestirel bir yolla ifade edebilmek
6Turlesme ile evrimsel mekanizmalar arasinda neden sonuc iliskisi kurabilmek
7Evrim denince ne anlasilmasi gerektigini tum bilimsel mekanizmalri dikkate alarak bireysel olarak ifade edebilmek
8Canliarin evrimsel siralamalari hakkinda bilimsel yorumlar yapabilmek, dusunceler ortaya koyabilmek
9Fosillesmenin evrim mekanizmalarinda oynayabilecegi rolu farkli goruslerle ve somut bir sekilde ortaya koyabilmek, tartisabilmek
10Evrimin gunumuzdeki isleyisi hakkinda dunyada yapilan calismalari ve sonuclari takip edebilmek, kendine ozgu aciklamalar getirebilmek
11Jeolojik devirlerin canlilarin evriminde oynadigi rol hakkinda genel bir yaklasima sahip olabilmek
12Temel canli gruplarinin biyolojik bilgiler ve calismalar dikkate alinarak nasil degisime ugradigi, adaptasyon mekanizmalari ve cesitlenmeleri irdeleyebilmek
13Insanin evrimi hakkinda aktif olarak bilgilerini ortaya koyabilmek, tartismalari bilimsel bakis acisiyla yapabilmek
14Biyolojinin bir surec oldugunu ve canlilarinda evrimsel surecinin devam edebilecegini uluslararasi calismalari takip ederek
15Evrimsel surecteki tartismalari irdeleme cesaretini gosterebilmek