| ÖÇ1 | Eğitim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme |
| ÖÇ2 | Eğitim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme. |
| ÖÇ3 | Eğitim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme |
| ÖÇ4 | Eğitim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme. |
| ÖÇ5 | Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme |
| ÖÇ6 | Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal, psikolojik, eğitsel ve bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek var olan uygulamaları değerlendirebilme |
| ÖÇ7 | Eğitim teknolojileri alanında güncel görüşleri ve getirilen eleştirileri analiz edebilme |
| ÖÇ8 | Türkiye’nin BİT vizyonuna, stratejik hedef ve eylem planları ile alanda var olan kuram ve modeller arasında eleştirel bakış açısıyla ilişki kurabilme ve değerlendirme |
| ÖÇ9 | Öğretme ve Öğrenmede Davranışçı, Bilişsel ve Yapılandırmacı yaklaşımları analiz edebilme |
| ÖÇ10 | Eğitim teknolojisinde geleceğe yönelik kestirimde bulunabilme ve çalışma konuları belirleyebilme |