1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | Ders izlencesi |
2 | Eğitim ve Felsefe Arasındaki İlişki | Günay, D. (2019). Eğitim felsefesine bir yaklaşım. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(3), 131-137. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/898146 |
3 | Eğitim Felsefesinin Tarihi Gelişimi | Çam, F. B. (2016). Eğitim sisteminin ortaya çıkışı ve Antik Yunan eğitim anlayışının temelleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 629-643. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/224487 |
4 | Modern Eğitim Felsefesi: Pragmatizm | Bakır, K. (2006). Pragmatizm ve eğitime yansımaları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 49-68. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31527 |
5 | Yapılandırmacılık ve Eğitim | Arslan, M. (2007). Constructivist approaches in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 41-61. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/509082 |
6 | Kritik (Eleştirel) Pedagoji ve Eğitimde Sosyal Adalet | Aydın, M., & Akto, A. (2021). Paulo Freire ve Eğitim Felsefesi. Şarkiyat, 13(3), 1176-1191. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2137686 |
7 | Feminist Eğitim Felsefesi ve Eğitimde Eşitlik | Çelik, R. (2016). Bakım/özen etiği ve eğitim felsefesinde feminizm temelli bir yaklaşım. Fe Dergi, 8(2), 72-85. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/937038 |
8 | Ara sınav | |
9 | Postmodern Eğitim Felsefesi ve Eleştiriler | Aydın, H. (2016). Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları ve Eğitim Felsefesi. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 1(1), 27-48. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/161855 |
10 | Küreselleşme ve Eğitim: Felsefi Perspektifler | Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/509194 |
11 | Teknoloji ve Eğitim: Felsefi Düşünceler | Alkayiş, A. (2021). Eğitim felsefesi perspektifinden dijitalleşme ve eğitim 4.0. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (BUSBED), 11(21), 221-237. Erişim linki: http://busbed.bingol.edu.tr/en/download/article-file/1370104 |
12 | Çevre Felsefesi ve Eğitim | Alkayış, A. (2020). Çevre ve etik ilişkisinin eğitim felsefesi bakımından sorunsallaştırılması. Bingöl Araştırmaları Dergisi, 7(1), 75-98. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1438068 |
13 | İdeoloji ve Eğitim | Akın, U., & Arslan, G. (2014). İdeoloji ve Eğitim: Devlet-Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-90. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/200329 |
14 | Türkiye’de Eğitim Felsefesi ve Güncel Tartışmalar | Hesapçıoğlu, M. (2009). Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politikasi ve felsefesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 121-138. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1833 Açıkgöz, Ö. (2016). İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 135-141. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1711563 |