EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0003 - EĞİTİM FELSEFESİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Giriş ve Dersin TanıtımıDers izlencesi
2Eğitim ve Felsefe Arasındaki İlişkiGünay, D. (2019). Eğitim felsefesine bir yaklaşım. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(3), 131-137. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/898146
3Eğitim Felsefesinin Tarihi GelişimiÇam, F. B. (2016). Eğitim sisteminin ortaya çıkışı ve Antik Yunan eğitim anlayışının temelleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 629-643. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/224487
4Modern Eğitim Felsefesi: PragmatizmBakır, K. (2006). Pragmatizm ve eğitime yansımaları. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (14), 49-68. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31527
5Yapılandırmacılık ve EğitimArslan, M. (2007). Constructivist approaches in education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 41-61. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/509082
6Kritik (Eleştirel) Pedagoji ve Eğitimde Sosyal AdaletAydın, M., & Akto, A. (2021). Paulo Freire ve Eğitim Felsefesi. Şarkiyat, 13(3), 1176-1191. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2137686
7Feminist Eğitim Felsefesi ve Eğitimde EşitlikÇelik, R. (2016). Bakım/özen etiği ve eğitim felsefesinde feminizm temelli bir yaklaşım. Fe Dergi, 8(2), 72-85. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/937038
8Ara sınav 
9Postmodern Eğitim Felsefesi ve EleştirilerAydın, H. (2016). Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları ve Eğitim Felsefesi. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 1(1), 27-48. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/161855
10Küreselleşme ve Eğitim: Felsefi PerspektiflerBalay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/509194
11Teknoloji ve Eğitim: Felsefi DüşüncelerAlkayiş, A. (2021). Eğitim felsefesi perspektifinden dijitalleşme ve eğitim 4.0. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (BUSBED), 11(21), 221-237. Erişim linki: http://busbed.bingol.edu.tr/en/download/article-file/1370104
12Çevre Felsefesi ve EğitimAlkayış, A. (2020). Çevre ve etik ilişkisinin eğitim felsefesi bakımından sorunsallaştırılması. Bingöl Araştırmaları Dergisi, 7(1), 75-98. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1438068
13İdeoloji ve EğitimAkın, U., & Arslan, G. (2014). İdeoloji ve Eğitim: Devlet-Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 81-90. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/200329
14Türkiye’de Eğitim Felsefesi ve Güncel TartışmalarHesapçıoğlu, M. (2009). Türkiye’de cumhuriyet döneminde eğitim politikasi ve felsefesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 121-138. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1833 Açıkgöz, Ö. (2016). İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 135-141. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1711563