EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0010 - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
1555555         
2               
3               
4555555         
5               
6               
7               
8               
9               
10               
11               
12555555         
13               
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0010 - EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Öğrenci, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları) tanımlar ve birbirinden ayırt edebilir.
2Öğrenci, farklı ölçme türlerini (doğrudan, dolaylı, türetilmiş) tanımlar, bunlara ilişkin örnekler verir ve eğitimsel durumlara uygun ölçme türünü seçer.
3Öğrenci, farklı ve değerlendirme türlerini (bağıl, mutlak, biçimlendirme, düzey belirleme vb.) açıklar ve örnekler verir. Eğitimsel durumlara uygun değerlendirme türünü seçer.
4Geçerlik ve güvenirlik türlerini açıklar ve örnekler verir.
5Öğrenci, farklı türdeki test sorularını (çoktan seçmeli, doğru-yanlış, kısa cevaplı, açık uçlu vb.) ölçme amacı doğrultusunda uygun biçimde hazırlar. Hatalı soruları madde yazım ilkelerine uygun olarak düzeltir.
6Öğrenci, ölçme araçlarından elde edilen verileri temel istatistiksel tekniklerle analiz eder (mod, medyan, aritmetik ortalama, standart sapma, bağıl değişim katsayısı, varyans, ranj), test maddelerine ait güçlük ve ayırt edicilik indekslerini hesaplar ve bu sonuçlara dayalı yorum yapar.