1 | Dersin tanıtımı, öğretmenlik uygulamasının amaçları ve beklentiler. | 1, 2 |
2 | Öğretmenin sınıftaki rolü ve öğretmenlik yeterlikleri. | 1, 3 |
3 | Okul ortamını ve sınıf düzenini gözlemleme. | 1, 3, 4 |
4 | Öğrenci özelliklerini gözlemleme (yaş, dil düzeyi, öğrenme stilleri). | 1 |
5 | Öğretim programını ve ders kitabını inceleme. | 2, 4 |
6 | Öğretmenlerin ders hazırlığı ve sınıf yönetimi uygulamalarını gözlemleme. | 1, 2 |
7 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini gözlemleme. | 3, 4 |
8 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretimini gözlemleme. | 3, 4 |
9 | Dilbilgisi, kelime ve telaffuz öğretimi uygulamalarını gözlemleme. | 3, 4 |
10 | Ders planı hazırlama: hedefler, içerik, yöntem, etkinlikler. | 1, 2 |
11 | Mikro öğretim (micro-teaching) uygulamaları. | 1 |
12 | Gözlem raporu hazırlama ve sınıf içi uygulamaların tartışılması. | 1, 2 |
13 | Ders planlarının geliştirilmesi ve sınıf içi uygulamaların paylaşımı. | 1 |
14 | Genel değerlendirme, deneyimlerin paylaşılması ve öz değerlendirme. | |