1 | öğrencilerin ders sonunda hangi bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olmaları gerektiğini tanımlar. |
2 | Aşağıda, lisans ve yüksek lisans düzeyine uygun şekilde yapılandırılmış Katıhal Elektroniği Öğrenme Çıktıları yer almaktadır |
3 | Yarıiletken malzemelerin kristal yapısını ve enerji bant yapılarını açıklar. |
4 | Atomik düzeyde katıhal yapılarını tanıyabilir, iletken–yalıtkan–yarıiletken farklarını anlayabilir. |
5 | Doping ve taşıyıcı yoğunluğu kavramlarını kullanarak yarıiletken özelliklerini analiz eder. → N-tip ve P-tip yarıiletkenlerin taşıyıcı davranışlarını nicel olarak değerlendirebilir. |
6 | Elektron ve oyuk hareketlerini (drift ve difüzyon) kavrar ve matematiksel olarak modeller. → Akım yoğunluğu denklemleri, taşıyıcı ömrü ve difüzyon uzunluğu gibi kavramları hesaplar. |
7 | P–N bağlantı diyotunun fiziksel yapısını, IV karakteristiğini ve devre uygulamalarını açıklar. → Doğrultma, sınırlama gibi temel diyot devrelerini analiz eder. |
8 | BJT ve MOSFET gibi temel yarıiletken aygıtların çalışma prensiplerini açıklar. → Kesim, doyum, aktif bölgeler ve geçiş bölgelerinin fiziksel anlamlarını ifade eder. |
9 | Yarıiletken aygıtların matematiksel modellerini kullanarak devre analizleri yapar. |
10 | Küçük sinyal modelleri ve eşdeğer devre analizleriyle devre çözümü yapabilir. Yarıiletken üretim teknikleri hakkında temel bilgi edinir. → Fotolitografi, difüzyon, implantasyon gibi mikro-fabrikasyon süreçlerini tanımlar. |
11 | Güncel yarıiletken teknolojileri hakkında temel farkındalık geliştirir. → GaN, SiC, CNT, grafen gibi yeni nesil elektronik malzemeleri ve uygulama alanlarını tanır. Verilen bir elektronik uygulama için uygun aygıt seçimi ve ön tasarım yapabilir. → Gerçek dünya problemleri için uygun aygıt ve parametreleri belirleyebilir. Bu çıktılar, program çıktılarıyla ilişkilendirilerek Bologna sürecine uygun şekilde ders tanım dosyasında kullanılabilir. İstersen bu çıktıları, program çıktılarıyla eşleştirilmiş tablo, PDF döküman ya da sunum haline getirebilirim. |