Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM FAKÜLTESİ / MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ / MOZ2013 - BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 3
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Becerileri pekistirici çalısmalar, sag elde karmasık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis. Keman: Becerileri pekiştirici çalışmalar, sağ elde karmaşık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Bulunulan konumda degisik parmak düsürme ve çabuklastırma çalısmalar, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, detase ve legato tekniklerini gelistirme, vibratoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, détaché ve legato tekniklerini geliştirme, vibratoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Birinci sınıfa iliskin kazanılan davranısların denetimi ve korunumu, I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalısmalar, detase ve legato yay tekniklerinin gelistirilmesi, dizi çalısmaları, I. pozisyonda basit çift ses ve dizi - arpej çalısmaları, II. pozisyonda kalıcı ve I-II. pozisyon geçisli çalısmalar, vibratoya iliskin temel bilgiler, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eslikli eserleri seslendirme. Viyola: Birinci sınıfa ilişkin kazanılan davranışların denetimi ve korunumu, I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalışmalar, détaché ve legato yay tekniklerinin geliştirilmesi, dizi çalışmaları, I. pozisyonda basit çift ses ve dizi ve arpej çalışmaları, II. pozisyonda kalıcı ve I-II. pozisyon geçişli çalışmalar, vibratoya ilişkin temel bilgiler, ulusal ve evrensel çok sesli solo veya eşlikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, sag elde karmasık yay tekniklerini uygulama, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis. Viyolonsel: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulama, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Bulunulan konumda degisik parmak düsürme ve çabuklastırma çalısmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detase ve legato tekniklerini gelistirme, vibratoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, détaché ve legato tekniklerini geliştirme, vibratoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, sag el yay tekniklerini çesitlendirme, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis. Kontrbas: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, sağ el yay tekniklerini çeşitlendirme, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detase ve legato tekniklerini gelistirme, pizzicatoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun eserleri seslendirme. Dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, détaché ve legato tekniklerini geliştirme, pizzicatoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun eserleri seslendirme. Baglama: Baglamada kürdi, hicaz ve karcigar makamlarında alıstırma, etüt ve ezgileri çalma. Bağlama: Bağlamada Kürdi, Hicaz ve Karcığar makamlarında alıştırma, etüt ve ezgileri çalma. Flüt: Üçüncü oktavda ses üretme ve yeni parmak düzenleri. Dil, parmak ve nefes çalısmaları, çift dil teknigi, ton gelistirmeye yönelik egzersizler, vibratoya iliskin temel bilgiler, ilgili eserlerle uygulamalı çalısmalar. Diatonik ve kromatik diziler, bu diziler üzerinde
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
1-Bireysel çalgısında teknik becerilerini ilerletebilme
2
2-Sağ ve sol tekniklerini uygulayabilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi