Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM FAKÜLTESİ / MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ / MOZ2014 - BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 4
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme. Yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalar. Martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli çalma. Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama. Dört teli kapsayan farklı tonlarda dizi çalışmaları. Düzeye uygun ulusal ve evrensel eserleri seslendirme. Viyola Üçüncü döneme ilişkin kazanılan davranışların denetimi ve korunumu. III. pozisyonda kalıcı ve I-III pozisyon geçişli çalışmalar. Martele ve staccato yay teknikleri. Pizzicato çalışmaları. I. pozisyonda akor ve düzeye uygun dizi çalışmaları. Ulusal ve evrensel çok sesli solo veya eşlikli eserleri seslendirme. Viyolonsel Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme. Yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalar. Martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli çalma. Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama. Dört teli kapsayan farklı tonlarda dizi çalışmaları. Düzeye uygun ulusal ve evrensel eserleri seslendirme. Kontrbas Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme. Yeni konumda kalıcı ve diğer konumlarla geçişli çalışmalar. Martele ve staccato yay teknikleri. Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama. Dört teli kapsayan farklı tonlarda dizi çalışmaları. Düzeye uygun ulusal ve evrensel eserleri seslendirme. Bağlama Aksak ölçülerde bütün telleri kullanma. Zeybek tavrına hazırlayıcı çalışmalar. Zeybek tavrının çalınmasına ilişkin uygulamalar. Flüt Temel teknikler içeren etütlerin devamı. Müzik terimleriyle ilgili etüt ve eserleri seslendirme. Müzik dönemleri hakkında genel bilgi. Çalınan parçaların dönem özelliklerine uygun süsleme ve nüanslar. Düzeye uygun solo, düet ve piyano eşlikli ulusal ve evrensel eserleri yorumlama. Gitar Apoyando, tirando, arpej, bare, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apogiatür) teknikleri. Bu teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme. Üç oktav tek ses diziler. Hız terimleri ve nüans hareketleri uygulamaları. Rönesans, Barok, Klasik ve Romantik dönemlerden düzeye uygun eserleri seslendirme. Ud II. pozisyonda parmakları hızlı kullanma. I. ve II. pozisyonu birlikte kullanarak geçişler yapma. Çarpma, vibrato, trill, staccato, glissando teknikleri. Etüt ve eserlerde çarpma, trill ve vibratoyu birlikte uygulama. Nüansları ve işaretleri uygulama. Hüzzam, Karcıgar, Ussak makamları; kolaydan zora örnek etüt ve eserler. Aksak, Aksak Semai, Curcuna usullerinde örnek eser çalışmaları. Farklı mızrap vuruşlarını uygulama. Taksim hakkında bilgi, taksim yapmaya başlangıç, taksim yaparak müziksel yaratıcılığı ve makam bilgisini geliştirme. Türk musikisi usullerinden 7/8, 9/8, 10/8’lik usuller ve örnek repertuar. Çalgı akordunu yapma.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
1-çalgılarına yönelik kişisel etüt ve eser repertuarı oluşturabilme.
2
2-çalgılarının akordunu yapabilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi