Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM FAKÜLTESİ / MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ / MOZ3009 - BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 5
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme; yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma; détaché, legato, martelé ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama; öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma; teknik ve müziksel becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: İkinci sınıfa ilişkin kazanılan davranışların denetimi ve korunumu; I-II-III pozisyon geçişli çalışmalar; martelé ve staccato yay tekniklerinin ilgili pozisyonlarda karma olarak kullanımı; düzeye uygun çift ses ve dizi çalışmaları; ulusal ve evrensel çok sesli solo veya eşlikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme; yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma; détaché, legato, martelé ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama; öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma; teknik ve müziksel becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas: Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme; yeni bir konumda kalıcı ve geçici olarak çalma; détaché, legato, martelé ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama; vibratoya ilişkin temel bilgiler; öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleri ile çalma; teknik ve müziksel becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Bağlama: Zeybek tavırlı sol kararlı makamları çalma ve bu tavıra ilişkin davranışlarla ilgili çalışmalar. Flüt: Üçlü dil tekniği; konçerto formu; desifre çalışmaları; küçük ölçekli parçalar üzerinde ezber çalışmaları; teknik etütleri ve gamları metronomla değişik hız ve artikülasyonlarla çalma; entonasyon çalışmaları ve yapılan bu çalışmaları eser ve etütler üzerinde uygulama. Gitar: Bireysel teknik ve müziksel gelişimin devamı için apoyando, tirando, arpej, barre, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apoggiatür, mordant, grupetto), glissando teknikleri; bu teknikleri içeren uygun etüt ve müziksel parçaları seslendirme; üç oktav tek ses diziler; pizzicato, tremolo, rasgueado ve golpe tekniklerine giriş; bu teknikleri içeren uygun alıştırma ve etütler; Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden eserleri seslendirme. Ud: Saba ve Bestenigar makamlarının öğretilmesi ve kolaydan zora doğru örnek etüt ve eserlerin icrası; peşrev, saz semaisi, medhal, longa, oyun havası, şarkı, yürük semai, karnatık gibi formlarda eser icraları ile Türk müziği repertuarını geliştirme; transpoze çalışmaları; çeşitli perdeler üzerinden yazılmış alıştırmalar; akor teknikleri; çeşitli makamlarda eser icraları ve taksim çalışmaları.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
Bireysel çalgı çalma becerilerini ve tekniklerini ilerletebilme.
2
bireysel çalgılarını müzikalite içerisinde çalabilme becerisi kazandırabilme.
3
bireysel çalgılarını batı ve türk müziği orkestralarda kullanabilme becerisi kazandırabilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi