Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM FAKÜLTESİ / MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ / MOZ4009 - BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 7
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Akordeon: Rast, Karcığar, Neva, Hicaz makamları; parmak egzersizi, etüt; aksak ölçüler bas klavye çalışmaları; iki el eş güdüm; ulusal/evrensel eserler. Bağlama: Uzun hava türleri bilgisi, doğaçlama, farklı akort/dizi açış; usta icracı analizi; solistlere eşlik; dünya müzikleri icrası, çeşitli düzenlerle resital. Flüt: Teknik beceri geliştirme; çağdaş dönem eserleri; solo/duo/trio; okul şarkıları ve İstiklal Marşı; transpoze; tüm gamlar. Gitar: Apoyando, tirando, arpej, bare, legato, süsleme; pizzicato, tremolo, rasquado, golpe; 3 oktav diziler; Türk ve Batı müziği dönem eserleri; teknik-müzikal analiz; ezgi oluşturma. Kabak Kemane: Bar, Semah çalışmaları; Bozlak dizisi, transpoze; tavır özellikleri; uzun hava icrası; yöre ezgileriyle repertuar geliştirme. Kanun: Nikriz, Zâvil, Nihavend, Neveser, Şedaraban, Hicazkâr, Kürdîlihicazkâr; eser icrası; taksim, transpoze. Kaval: Dilsiz Kaval’da Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Bulgar/Makedon düzeni repertuarı; transpoze; mahalli icracı tavırları. Keman: Yeni konumlarda kalıcı-geçişli çalma; yay teknikleri; spiccato, pizzicato, flajöle; ulusal/evrensel eserler. Klarnet: Büyük formlu eserler, dizi-arpej; Uşşak, Hicaz, Karcığar makamları; parmak egzersizi; ulusal/evrensel eserler. Kontrbas: Yeni konumlarda çalma; yay teknikleri; spiccato; çift ses; etütler; konçerto icrası. Mey: Kerem, Yanık Kerem, Eviç/Misket, Zeybek, Halay, Barak-Barana, Horon, İlahi/Nefesler; aşık tarzı ezgiler; mahalli icracı bilgisi. Ney: Hüseyni, Hüseynîaşiran, Nühüft makamı; farklı akortlarda göçürme; tavır ve ekol bilgisi; neyzen eser ve taksim analizi; ileri teknik egzersizler. Piyano: Dönem eserleri; dizi-arpej-kadans; armoni-form analizi; 4 el piyano; kromatik egzersiz; çağdaş, caz, Türk bestecileri; konser deneyimi. Şan: Literatür tanıtımı; Türk-yabancı besteciler; eser analizi; doğru pozisyon aktarımı. Tambur: Sağ-sol el etütleri; taksim çalışmaları; icra analizi; farklı akortlar; metod alıştırmaları; perdelere göçürme; yaylı tambur bilgisi; resital. Tar: Şur, Segâh, Zerbi muğamları; ileri teknik; Azerbaycan repertuarı; vokal eşlik; konçerto icrası; okuma; ileri mızrap teknikleri; eser analizi. Ud: Saba, Bestenigar; etüt ve eserler; peşrev, saz semaisi, longa, şarkı vb.; transpoze; akor teknikleri; farklı perdeler; taksim. Üç Telli Kemençe: Şehnaz, Şehnazbuselik, Şedaraban, Hisarbuselik, Evc-ara; eser icrası, transpoze, taksim; pozisyon hakimiyeti; eşlik yeteneği. Viyola: V. pozisyon ve geçişler; çift ses-dizi çalışmaları; ulusal/evrensel eserler. Viyolonsel: Yeni konumlar; yay teknikleri; spiccato; diziler; ulusal/evrensel eserler; 7. pozisyon; repertuar geliştirme.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
1- farklı çalgıların teknik, makam, dizi ve icra özelliklerini kullanarak ulusal ve evrensel repertuvardan eserleri analiz edip yorumlayarak icra edebilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi