| 1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme, araştırma konularının belirlenmesi | |
| 2 | Geleneksel ve çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımları, tarihsel gelişimleri ve özellikleri-Genel bilgi | |
| 3 | Bağlam Temelli, Üstbiliş Stratejileri Temelli, Senaryo Temelli öğrenme-öğretme yaklaşımları ve örnek etkinlikler | |
| 4 | Yansıtıcı, Sorgulamaya Dayalı, Otantik öğrenme-öğretme yaklaşımları ve örnek etkinlikler | |
| 5 | FeTeMM Eğitimine Dayalı, Aktif Öğrenme Temelli, Yaratıcı Öğrenme Temelli öğrenme-öğretme yaklaşımları ve örnek etkinlikler | |
| 6 | Proje Temelli, Problem Çözmeye Dayalı, Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımları ve örnek etkinlikler | |
| 7 | Öğrenme ortamı tasarımının temel ilkeleri | |
| 8 | Alanyazında öğrenme ortamı tasarımına ilişkin araştırmaların incelenmesi | |
| 9 | Örnek öğrenme ortamı tasarımlarının analizi | |
| 10 | Öğrenme ortamı tasarımında teknolojinin etkisi | |
| 11 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun öğrenme ortamı tasarlama | |
| 12 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun öğrenme ortamı tasarlama | |
| 13 | Tasarımların sunumu ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Tasarımların sunumu ve değerlendirilmesi | |