1 | 1. Metinler arası okuma kavramını kuramsal ve uygulamalı yönleriyle tanıma ve bu alandaki temel yaklaşımları analiz etme. |
2 | 2.Bilgi verici ve hikâye edici metin türlerini kuramsal çerçevede ele alarak yapısal özelliklerini, işlevlerini ve anlatım biçimlerini karşılaştırma. |
3 | 3.Farklı tür ve yapıdaki metinler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyerek metinler arası anlam ilişkilerini kurma. |
4 | 4.Çok yönlü ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek üzere metinler arasında bağ kurma, çıkarım yapma ve yeniden anlamlandırma süreçlerini uygulama. |
5 | 5.Öğrencilerin, metinler arası paylaşım, aktarım, alıntılama, çağrışım ve yeniden yazım gibi ilişkisel okuma biçimlerini analiz edebilmesini sağlama. |
6 | 6.Metinler arası ilişkiler aracılığıyla yeni anlamlar üretme, alternatif bakış açıları geliştirme ve bu doğrultuda pedagojik çıkarımlarda bulunma yetkinliğini kazandırma. |
7 | 7.Akademik literatürde yer alan örnek metinler ve araştırmalar üzerinden eleştirel çözümlemeler yapma becerisi kazandırma. |
8 | 8.Öğrencilerin, edindikleri bilgi ve becerileri sınıf öğretmenliği bağlamında öğretim planlarına ve materyallerine yansıtabilmeleri için kuramsal ve uygulamalı araçlarla donatılmasını sağlama. |