EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ / SNF6131 - HAYAT BİLGİSİ PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Öğrencilerle Tanışma, Ders tanıtımı, Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve programlara genel bakış 
22005–2018–2024 Hayat Bilgisi programlarının genel amaç ve felsefe karşılaştırması – Araştırma tasarımı konu seçimiMEB. (2005/2018/2024). Hayat bilgisi öğretimi programı.
3Hayat Bilgisi programlarında öğrenme alanları ve kazanımların karşılaştırılması – Araştırma tasarımı yöntem seçimi 
4Hayat Bilgisi programlarında değerler, beceriler ve ortak metin ilişkisi – Veri toplama araçları 
5Hayat Bilgisi programlarında sarmal yaklaşım ve kuramsal temeller – Pilot planlama 
6Hayat Bilgisi programlarında disiplinlerarasılık ve bütünleştirme – Raporlama ve etik 
7Hayat Bilgisi programlarında farklılaştırma ve bireyselleştirme – Kısa araştırma tasarım incelemesi 
8Program değerlendirme kuramları ışığında Hayat Bilgisi programlarının analizi – Alanyazın taramasına giriş 
9Hayat Bilgisi programlarında değerler eğitimi ve vatandaşlık boyutu – Alanyazın incelemesi konu seçimi 
10Hayat Bilgisi programlarında beceri temelli yaklaşım ve sürdürülebilirlik – Alanyazın derinleştirme 
11Hayat Bilgisi programı–uygulama ilişkisi ve sınıf içi yansımalar – Kuramsal çerçeve oluşturma 
12Türk Eğitim Tarihi bağlamında Hayat Bilgisi programlarının gelişimi – Tasarımların yöntemsel geliştirilmesi 
13Türk Eğitim Tarihi bağlamında Hayat Bilgisi programlarının gelişimi – Tasarımların yöntemsel geliştirilmesi 
14Araştırma tasarımlarının tartışılması ve değerlendirilmesi