SNF7117 / KURAM VE UYGULAMA TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ DR

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Öğrencilerle tanışma, dersin kapsamı, amacı ve önemi hakkında tartışma 
2Eğitimin toplumsal işlevlerini hakkında tartışma 
3Hayat boyu öğrenme kapsamında öğrenmeyi öğrenme yetkinliğinin incelenmesi 
4Eğitim- öğretim kuram, yaklaşım ve modellerin incelenmesiOral, B. (2017). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Pegem.
5Eğitim- öğretim kuram, yaklaşım ve modellerin incelenmesiÖzden, Y. (2008). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem.
6Eğitim- öğretim kuram, yaklaşım ve modellerin incelenmesiKöseoğlu, F., & Tümay, H. (2013). Bilim eğitiminde yapılandırıcı paradigma. Ankara: Pegem.
7Eğitim- öğretim kuram, yaklaşım ve modelleri ilkokul sosyal bilgiler programında yer alan öğrenme alanları, yetkinlikler, beceriler ve kazanımlar ilişkilendirme2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
8Eğitim- öğretim kuram, yaklaşım ve modelleri ilkokul sosyal bilgiler programında yer alan öğrenme alanları, yetkinlikler, beceriler ve kazanımlar ilişkilendirme 
9Sosyal bilgiler dersinde öğrenmeyi öğrenme yetkinliğinin kazandırılabilmesi için uygun öğrenme kuram, yaklaşım ve modelleri incelemeSchunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri. Ankara: Nobel.
10Yaşam becerilerinin öğretilebilmesi için uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri belirlemeOral, B. (2017). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Ankara: Pegem.
11Yaşam becerilerinin öğretilebilmesi için ders içeriği oluşturma 
12Yaşam becerilerinin öğretilebilmesi için ders içeriği oluşturma 
13Oluşturulan ders içeriklerinin tartışılması 
14Oluşturulan ders içeriklerinin tartışılması