EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ / SNT5112 - İLKOKULDA OKUMA YAZMA VE İŞLEVSEL OKURYAZARLIK

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Dil kavramıSavaş, B. (2006). Okuma eğitimi ve dil gelişimi. Alfa yay. İstanbul.
2İşlevsel okuryazarlık kavramıÖzenç, E.G.(2012). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin işlevsel okuryazarlık düzeyleriyle akademik başarıları arasındaki ilişki. Marmara üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü yayınlanmamış doktora tezi.
3Okuma yazma ve işlevsel okuryazarlık arasındaki ilişkiChomsky, N.(2011). Dil ve Zihin. Ayraç Yayınevi:Ankara
4Okuryazarlık düzeyleriGüneş, F.(2000).Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ocak Yayınları, Ankara.
5Okuryazarlıkla ilgili diğer kavramlarÖzenç, E.G.(2012). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin işlevsel okuryazarlık düzeyleriyle akademik başarıları arasındaki ilişki. Marmara üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü yayınlanmamış doktora tezi.
6İlköğretim programlarında işlevsel okuryazarlıkMeb programları
7İlkokulda işlevsel okuryazarlık 
8İlkokulda işlevsel okuryazarlık etkinlikleri 2Aşıcı, M. (2005). Okul çağında dil etkinlikleri "ilköğretim yıllarında okuryazarlık". İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
9İlkokulda işlevsel okuryazarlık etkinlikleri 3 
10İlkokulda işlevsel okuryazarlık etkinlikleri 4 
11İlkokulda okuryazarlığın işlevsel kılınmasına yönelik etkinlikler hazırlama ve sunma  
12İlkokulda okuryazarlığın işlevsel kılınmasına yönelik etkinlikler hazırlama ve sunma 2 
13İlkokulda okuryazarlığın işlevsel kılınmasına yönelik etkinlikler hazırlama ve sunma 3 
14İlkokulda okuryazarlığın işlevsel kılınmasına yönelik etkinlikler hazırlama ve sunma 4