SOZ3005 / FEN ÖĞRETİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
11. Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimler. 
22. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 2.1. zeka - kavram - şema ilişkisi. 2.2. şema teorisi. 
33. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 3.1. bilişsel gelişimde dönemler ve özellikleri. 3.2. bilişsel gelişimde dönem kuralları. 3.3. bilişsel gelişimi etkileyen faktörler. 
44. Vygotsky ve 'sosyo-kültürel gelişim teorisi'... 4.1. proximal zone alanı. 4.2. sosyo-kültürel gelişimi etkileyen faktörler. 4.3. BGT ile SKGT'nin nitel yönden karşılaştırılması. 
55. Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmaları. 
66. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm I... 6.1. yapılandırmacı yaklaşımın anlamı. 6.2. yapılandırmacı yaklaşımın işlevleri. 
77. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm II... 7.1. yapılandırmacı yaklaşımın temel özellikleri. 7.2. yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme süreci. 7.3. yapılandırmacı yaklaşımın alt türleri. 
88. Beceri alanı... 8.1. bilimsel süreç becerileri. 
99. Beceri alanı... 9.1. yaşam ve mühendislik becerileri. 9.2. beceri kazandırma süreci. 
1010. Duyuşsal özellikler alanı... 10.1. ahlaki gelişim teorileri. 11.1 değerler eğitimi. 12.1. tutum ve motivasyon. 
1111. 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının analizi (bilgi-beceri-duyuş alanları). 
1212. Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu. 
1313. Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. 
1414. Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi.