| ÖÇ1 | İnönü Dönemi eğitim ve kültür politikalarının tarihsel sürecini ve uygulama alanlarını açıklar; ilgili politikaların toplumsal ve kurumsal etkilerini yorumlar. |
| ÖÇ2 | Köy Enstitüleri, karma eğitim ve halk eğitim çalışmaları gibi Cumhuriyet’in modernleşmesine ilişkin örnek uygulamaları karşılaştırır ve bu uygulamaların Türk eğitim sistemine olan katkılarını değerlendirir. |
| ÖÇ3 | Maarif Şûraları (1939-1948) ve Demokrat Parti dönemi eğitim politikalarını analiz eder; dönemin ideolojik, ekonomik ve toplumsal dinamiklerinin eğitime nasıl yansıdığını tartışır. |
| ÖÇ4 | Hasan Ali Yücel ve Mustafa Necati’nin eğitim programlarını, Türk Eğitim Tarihindeki rollerini açıklar ve bu isimlerin politikalarının uzun süreli etkilerini analiz eder. |
| ÖÇ5 | 1980 sonrası ve 1990’larda eğitimde yaşanan dönüşümleri yorumlar ve bu dönüşümlerin günümüz eğitim sistemi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |