SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH / TAR6118 - CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EĞİTİM TARİHİ II
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1İnönü Dönemi eğitim ve kültür politikalarının tarihsel sürecini ve uygulama alanlarını açıklar; ilgili politikaların toplumsal ve kurumsal etkilerini yorumlar.
ÖÇ2Köy Enstitüleri, karma eğitim ve halk eğitim çalışmaları gibi Cumhuriyet’in modernleşmesine ilişkin örnek uygulamaları karşılaştırır ve bu uygulamaların Türk eğitim sistemine olan katkılarını değerlendirir.
ÖÇ3Maarif Şûraları (1939-1948) ve Demokrat Parti dönemi eğitim politikalarını analiz eder; dönemin ideolojik, ekonomik ve toplumsal dinamiklerinin eğitime nasıl yansıdığını tartışır.
ÖÇ4Hasan Ali Yücel ve Mustafa Necati’nin eğitim programlarını, Türk Eğitim Tarihindeki rollerini açıklar ve bu isimlerin politikalarının uzun süreli etkilerini analiz eder.
ÖÇ51980 sonrası ve 1990’larda eğitimde yaşanan dönüşümleri yorumlar ve bu dönüşümlerin günümüz eğitim sistemi üzerindeki etkilerini değerlendirir.