TDE1002 / Eski Türk Edebiyatı II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Sözle ilgili sanatlar(cinas, kalb, iştikak, akis, iâde), uygulamalar[1]s.64-67, [2]s.106-107, [3]s.97, [5]s.111
2Sözle ilgili sanatlar(tarsî, muammâ ve lugaz,akrostiş, leb değmez ), uygulamalar[1]s.68-75, [2]s.108-110, [3]s.112, [5]s.115
3Sözle ilgili sanatlar(noktalı-noktasız, bitişen-bitişmeyen harflere ilişkin sanatlar, tarih), uygulamalar[1]s.76-80, [2]s.111-115, [3]s.115, [5]s.120
4Nazım şekli nedir, Klasik Türk şiirinde nazım şekli ve tarihi gelişimi[1]s.82-83, [4]s.35-40
5Beyitlerden oluşan (tek kafiyeli) nazım şekilleri (gazel, müstezâd, kasîde, kıt'a, nazm)[1]s.85-89, [4]s.41-45
6Beyitlerden oluşan (ayrı kafiyeli) nazım şekilleri (mesnevî)[1]s.90-95, [4]s.46-52
7Bendlerden oluşan nazım şekilleri (tek bendliler) (rubâî, tuyuğ)[1]s.96-100, [4]s.55-60
8Bendlerden oluşan nazım şekilleri (çok bendliler/ dört mısralık bendliler)(murabba-terbî)[1]s.112-120, [4]s.62-68
9(Dört mısralık bendliler) (Four verses bendliler)(muhammes, tardiyye, tahmis, taştir)[1]s.121-130, [4]s.69-75
10(Altı mısralık bendliler) (müseddes, tesdis)[1]s.135-140, [4]s.76-80
11(Yedi mısralık bendliler)(müsebbâ, tesbî)[1]s.141-150, [4]s.85-95
12(Sekiz mısralık bendliler) (müsemmen, tesmîn)[1]s.151-160, [4]s.96-98
13(Dokuz ve on mısralık bendliler) (mütessa- tetsî)[1]s.161-170, [4]s.100-112
14“Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. [1]s.171-180, [4]s.113-140