TMB2001 / ESAS MESLEK ÇALGISI III

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1ud: II. Pozisyonda, V. Kolonda tiz çargâh, gerdâniye perdeleri.Klasik Kemençe: Hüseyni Peşrev’in birinci hane ve tesliminin çalışılması(Lavtacı Andon) Ney: Acemaşiran Peşrevi’nin çalışılması (Neyzen Salih Dede 1.hane, teslim ve 2. hane). Kanun: Hüseyni Peşrev’in birinci hane ve tesliminin çalışılması (Lavtacı Andon. Bağlama: 10/8 usul ve tezene vuruşları). TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar [1]no: 1224, [1] Arşiv No: E0027, [1]no: 1224, [2] s. 149 (4) s. 50, [5]s.1-3; [5]s.2-7; [7]s.1-5; [3]s.1-7; (8)s. 139
2ud: II. Pozisyonda, V. Kolonda dügâh ve aşîran perdeleri.Klasik Kemençe: Hüseyni Peşrev’in ikinci hanesinin çalışılması. Ney: Acemaşiran Peşrevi’nin çalışılması (Neyzen Salih Dede 3. ve 4. Hane). Kanun: Hüseyni Peşrev’in ikinci hanesinin çalışılması. Bağlama: 7/8 usul ve tezene vuruşları. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Şehnaz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8) s.139; [1]no: 1224, [1] Arşiv No: E0027, [1]no: 1224, [2]s.153; [4] s. 52, [5]s.3-7; [6]s.7-9; [7]s.5-10; [3]s.7-15
3ud: Açık ve kapalı seslerin seçimi, parmak uyarlamak (doigte ), Klasik Kemençe: Hüseyni Peşrev’in üçüncü hanesinin çalışılması. Ney: Ferahfeza Peşrevi’nin çalışılması(Tanburi Cemil Bey 1.hane, teslim ve 2. hane). Kanun: Hüseyni Peşrev’in üçüncü hanesinin çalışılması. Bağlama: 9/8 usul ve tezene vuruşları. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar Şehnaz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8) s.141; [1]no: 1224, [1] Arşiv No: E0671, [1]no: 1224, [2]s.158; [4]. S. 54, [5]s.7-14; [6]s.9-10; [7]s.10-17; [3]s.15-20
4ud: Pozisyon değişimine giriş. Bağlantılı (bir tel üzerinde) pozisyon değişimi.Klasik Kemençe: Hüseyni Peşrev’in dördüncü hanesinin çalışılması, Ney: Ferahfeza Peşrevi’nin çalışılması(Tanburi Cemil Bey 3. ve 4. Hane). Kanun: Hüseyni Peşrev’in dördüncü hanesinin çalışılması. Bağlama: Etüd çalışmaları. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları ve tanbur sazı üzerinde uygulamalar(8) s.142; [1]no: 1224, [1] Arşiv No: E0671, [1]no: 1224, [4]s.57, [5]s.14-22; [6]s.10-14; [7]s.17-19; [3]s.20-24
5ud: Bağlantısız (farklı tellerde pozisyon değişimi) Acemaşîran uygulama, Klasik Kemençe: Hüseyni Saz Semaisi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması (Lavtacı Andon) Ney:Hicaz Hümayun Saz Semaisi’nin çalışılması (Veli Dede 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Kanun: Hüseyni Saz Semaisi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması (Lavtacı Andon). Bağlama: Koçeri Bar Havası. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nikriz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8)s.142; [1]no:1260, [1] Arşiv No: E1014, [1]no:1260, [3] no:3, [5]s.22-27; [6]s.14-18; [7]s.19-27; [3]s.24
6ud: I. ve II. Pozisyonda değişim çalışmaları. Klasik Kemençe: Hüseyni Saz Semaisi’nin üçüncü ve dördüncü hanesinin çalışılması (Lavtacı Andon) Ney: Hicaz Hümayun Saz Semaisi’nin çalışılması (Veli Dede 3. Ve 4. hane). Kanun: Hüseyni Saz Semaisi’nin üçüncü ve dördüncü hanesinin çalışılması (Lavtacı Andon). Bağlama: Tırnana. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nikriz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8) s. 143; [1]no:1260, [1] Arşiv No: E1014, [1]no:1260, [ 3] no: 6, [5]s.27-38; [6]s.18-23; [7]s.27-36; [3]s.24-28
7ud: tekrar çalışmaları, Klasik Kemençe: Hüseyni Oyun Havası’nın çalışılması (Çeçen Kızı) Ney: Nikriz Peşrevi’nin çalışılması (Tanburi Kemal Batanay 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Kanun: Hüseyni Oyun Havası’nın çalışılması. Bağlama: Çeçen Kızı. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar [1]no: 1219, [1] Arşiv No: E2281, [1]no: 1219, [ 3] no:10, [5]s.38-42; [6]s.23-42; [7]s.36-38; [3]s.28-37
8ud: Yan kolonlara giriş. VI. Kolonun bir koma pesti (nim zirgüle perdesi) nim hicaz perdeleri.) Klasik Kemençe: Neva Saz Semaisi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması(Yusuf Ziya Paşa) Ney: Nikriz Peşrevi’nin çalışılması (Tanburi Kemal Batanay 3. Ve 4. Hane). Kanun: Muhayyer Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Tanburi Cemil Bey). Bağlama: Fatoş. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Neveser makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8)s.151, [1]no:1971, [1] Arşiv No: E2281, [1]no: 1817, [3 ] no: 17, [5]s.42-50; [6]s.42-48; [7]s.38-47; [3]s.37-52
9ud: Bûselik makâmı. (nim zirgüle perdesi kullanarak.) Nim hicaz perdesi; Klasik Kemençe: Neva Saz Semaisi’nin üçüncü ve dördüncü hanesinin çalışılması (Yusuf Ziya Paşa) Ney: Şehnaz Peşrevi’nin çalışılması (Kemani Ali Ağa 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Kanun: Muhayyer Peşrevi’nin ikinci ve üçüncü hanesinin çalışılması. Bağlama: Temirağa. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Neveser makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8)s. 152; [1]no: 1971, [1] Arşiv No: E3115, [1]no: 1817, [ 3] no:20, [5]s.42-50; [6]s.42-48; [7]s.38-47; [3]s.37-52
10ud: (Tiz segâh, evc perdeleri.) Nevada rast uygulama. Klasik Kemençe: Muhayyer etüd çalışması. Ney: Şehnaz Peşrevi’nin çalışılması (Kemani Ali Ağa 3. Ve 4. Hane). Kanun: Muhayyer Oyun Havası (Sedat Öztoprak). Bağlama: Naz Barı. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar(8)s. 155; [2]s.150, [1] Arşiv No: E3115, [3 ] no:28, [5]s.42-50; [6]s.42-48; [7]s.38-47; [3]s.37-52
11Klasik Kemençe: Muhayyer Sirtonun çalışılması (Hasan Esen) Ney: Şehnaz Peşrevi’nin çalışılması (Kemani Ali Ağa 1. Hane, 2. Hane, 3. Hane, 4. Hane ve Teslim). Kanun: Neva Peşrevi’nin birinci, ikinci, üçüncü hanesinin çalışılması, Bağlama:Ellik. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nihâvent makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi[2]s.151, [1] Arşiv No: E3115, [1]no: 1948, [3 ] no:35, [5]s.50-51; [6]s.48-57; [7]s.47; [3]s.52-55
12ud: II. Kolonun bir koma pesti (Segâh, ırak perdeleri.) Kulaktan bilinen bir rast eser. Klasik Kemençe: Tahir Saz Semaisi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Hüseyin Sadettin Arel) Ney: Sultaniyegah Saz Semaisi’nin çalışılması (Nedim Ağa 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Kanun: Neva Saz Semaisi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması(Neyzen Emin Dede). TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nihâvent makamında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8)s. 155; [1]no: 3256, [1] Arşiv No: E2926, [5]s.52; [6]s.57-65; [7]s.47-58; [3]s.55-61
13ud: Rast makamı. Şarkı formu hakkında kısa bilgi. Makam komusunun biraz daha geniş ele alınması.Klasik Kemençe: Tahir Saz Semaisi’nin ikinci ve dördüncü hanesinin çalışılması. Ney:Sultaniyegah Saz Semaisi’nin çalışılması (Nedim Ağa 3. Ve 4. Hane). Kanun: Neva Saz Semaisi’nin üçüncü ve dördüncü hanesinin çalışılması (Neyzen Emin Dede). Bağlama: Yozgat Halayı. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Şed-araban makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi(8)s. 157; [1]no: 3256, [1] Arşiv No: E2926, [3 ] no:36, [5]s.60-61; [6]s.80-86; [7]s.62-78; [3]s.72-81
1414.Genel Değerlendirme