TMB4002 / ESAS MESLEK ÇALGISI VIII

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1NEY : Irak perdesinde Hicaz 4-5 li çalışmaları, etüt. UD: şedaraban makamı TSM TANBUR SES : Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar. BAĞLAMA : Nihavent Üvertür VİYOLONSEL : Legato, Detache yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. KLASİK KEMENÇE : Şehnaz Peşrev icrası .KEMAN : Nikriz makamı [7] Section1 No5 s.6, [6] s.63-81, [5] s.40, [4] s.10.
2NEY: Zorunlu Eser “Saz Semai, Dilhayat Kalfa, Usulü:10/8; Şarkı, Açıldı Sineme Bir taze yâre, Usulü; 10/8” Seçmeli Eser “ Peşrev, Dilhayat Kalfa, Usulü: 16/4” UD: basit suznak makamı TSM TANBUR SES : Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Mâhurmakâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA: Kadıoğlu Zeybeği VİYOLONSEL: Legato, Detache yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Kürdilihicazkar Peşrev Tanburi Cemil Bey. KLASİK KEMENÇE : Şehnaz Zeybek icrası .KEMAN : Buselik aşiran makamı[7] Section1 No5 s.6, [6] s.63-81, [5] s.41, [4] s.1, [2] s.24, [1] s.138
3NEY: Hicazkar makamında etütler UD: zirgüleli suznak makamı TSM TANBUR SES: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar Mâhurmakâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Bozdoğan Zeybeği VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Kürdilihicazkar taksim,Kürdilihicazkar Peşrev Tanburi Cemil Bey.KLASİK KEMENÇE : Şedaraban Peşrev ve Saz Semai icrası KEMAN : Longa ve sirto icra teknikleri[7] Section1 No5 s.6, [6] s.63-81, [5] s.41, [4] s. 1, [2] s.24,[1] s.138
4NEY: Zorunlu Eser “ Yürük Semai, Bülbül Gibi, 4. Zekai Dede, Usulü:6/4; Saz Semai, Tanburi Cemil, Usulü: 10/8”UD: hicazkar makamıTSM TANBUR SES : Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları ve tanbur sazı üzerinde uygulamalar BAĞLAMA : Mekik VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Hicazkar Saz Semaisi Tanburi Cemil Bey. KLASİK KEMENÇE : Saba Peşrev, Saba Oyun Havası icrası KEMAN : Acelite çalışmaları[7] Section1 No5 s.7, [6] s.63-81, [5] s. 44, [4] s.10,
5NEY: Kürdîlihicazkâr makamında etütler UD: kürdilihicazkar makamı TSM TANBUR SES:Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hüseynî makâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Vay Bana Vaylar Bana VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Hicazkar taksim, Hicazkar Saz Semaisi Tanburi Cemil Bey. KLASİK KEMENÇE : Bestenigar Saz Semai icrası KEMAN : kürdilihicazkar makamı[7] Section1 No5 s.7, [6] s.63-81, [5] s. 44, [4] s.10, [1] s.156-157.
6NEY: Zorunlu Eser “ Saz Semai, Tatyos, Usulü:10/8; Saz Semai, Vasilaki, Usulü:10/8” Seçmeli Eser “Peşrev, Tanburi Cemil Bey, Usulü:32/4” UD: icra nota farklılığı kürdilihicazkar saz semaisi TSM TANBUR SES: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hüseynî makâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : İki Durnam Gelmiş VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Suzidil Saz Semaisi Fahri Kopuz-Sedat Öztoprak KLASİK KEMENÇE : Suzidil Peşrev icrası KEMAN : icra nota farklılığı kürdilihicazkar saz semaisi[7] Section1 No5 s.7, [6] s.63-81, [5] s. 44, [4] s.10, [3] s.60, [8]
7NEY: Suzidil makamında etütler UD: Genel tekrar.TSM TANBUR SES: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar BAĞLAMA : Mihmandar VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Suzidil taksim, Suzidil Saz Semaisi Fahri Kopuz-Sedat Öztoprak KLASİK KEMENÇE : Sultaniyegah Peşrev icrası KEMAN : saba makamı[7] Section1 No5 s.7, [6] s.63-81, [5] s. 44, [4] s.10, [3] s.60, [8]
8NEY: Zorunlu Eser “Peşrev, Tanburi Ali Efendi, Usulü:28/8; Beste, Tanburi Ali Efendi, Usulü: 28/4;Şarkı, Kanı yadi lebinle, Tanburi Ali Efendi, Usulü:10/8” Seçmeli Eser “ Şarkı, Bir nazik nevreste, Aleksan Ağa, Usul:8/8; Şarkı, Her bir Bakışında, Tanburi Ali Efendi, Usulü:9/8” Ney’de arka delik çalışmaları ve yegahta hicaz UD: saba makamı TSM TANBUR SES: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Uşşâkmakâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Portakal Zeybeği VİYOLONSEL : Legato, Detache,Martele yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Eviç Saz Semaisi Sedat Öztoprak. KLASİK KEMENÇE : Evcara Peşrev icrası KEMAN : bestenigar makamı[7] Section1 No5 s.7, [6] s.63-81, [5] s. 45, [4] s.10, [3] s.60, [8]
9NEY:Zorunlu Eser “Saz Semai, Tanburi Cemil Bey, Usulü:10/8; Şarkı, Feryad ki Feryadıma, Tanburi Cemil, Usulü: 6/4” Seçmeli Eser “Peşrev, Gazi Giray Han, Usulü: 10/8 UD: bestenigar makamı TSM TANBUR SES: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Uşşâkmakâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Kullar Olam VİYOLONSEL : Legato, Detache, Martele, Portato yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Eviç Medhal Alaeddin Yavaşça Evcara Peşrev icrası KLASİK KEMENÇE : Evcara Saz Semai icrası ve deşifre çalışmaları KEMAN : Ferahfeza peşrev[7] Section 3 No29 s.1-2, [6] s.63-81, [5] s. 45, [4] s.10, [3] s.67, [8]
10NEY: Transpoze icra hakkında bilgilendirme UD: nota icra farklılığı bestenigar peşrev TSM TANBUR SES: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar BAĞLAMA : Mahur Üvertür VİYOLONSEL : Legato, Detache, Martele, Portato, Spiccato, yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Bestenigar Saz Semaisi Tanburi Cemil Bey.KLASİK KEMENÇE :Rast Kasap Arabacı icrası KEMAN: şevkefza makamı[7] Section 3 No29 s.1-2, [6] s.63-81, [5] s. 45, [4] s.10, [3] s.67,[1] s.152-153.
11NEY: Neyde faklı üslup ve tavırlar UD: şevkefza makamı TSM TANBUR SES:Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hicaz makâmındageçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Sabahınan Esen Seher Yeli Mi? VİYOLONSEL : Legato, Detache, Martele, Portato, Spiccato, yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Bestenigar taksim, Bestenigar Saz Semaisi Tanburi Cemil Bey.KLASİK KEMENÇE : Transpozisyon çalışmaları ve taksimler KEMAN : dügah makamı[7] Section 3 No29 s.1-2, [6] s.63-81, [5] s. 46, [4] s.10, [3] s.67,[1] s.152-153.
12NEY: Neyzenler tarihi UD: dügah makamı TSM TANBUR SES: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hicaz makamında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Yeşil Ayna Takındın Mı Beline VİYOLONSEL : Legato, Detache, Martele, Portato, Spiccato, Tremolo yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Evcara Saz Semaisi Refik Fersan. KLASİK KEMENÇE : Deşifre ile transpozisyon çalışmaları ve taksimler KEMAN : nota icra farklılığı dügah saz semaisi[7] Section 3 No29 s.1-2, [6] s.63-81, [5] s. 46, [4] s.10, [3] s.67,[8]
13NEY: Dönem repertuarı tekrarı UD: nota icra farklılığı dügah saz semaisi TSM TANBUR SES: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Evç makâmında geçilecek 2 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi BAĞLAMA : Si Bemol Majör Üvertür VİYOLONSEL :Legato, Detache, Martele, Portato, Spiccato, Tremolo yay teknikleri ve Vibrato, Glisendo, Çarpma, Trill sol el teknikleri uygulamaları, 2 oktav majör-minör gam çalışmaları. Evcara taksim, Evcara Saz Semaisi Refik Fersan. KLASİK KEMENÇE : Geçiş taksimi çalışmaları KEMAN :nota icra farklılığı [7] Section 3 No29 s.1-2, [6] s.63-81, [5] s. 47, [4] s.10, [3] s.67,[8]
14NEY: Genel tekrar UD: genel tekrar TSM TANBUR SES: Genel Değerlendirme BAĞLAMA : Neco’nun Evi VİYOLONSEL :Genel Değerlendirme KLASİK KEMENÇE : Genel Değerlendirme KEMAN : Genel değerlendirme.