TRK6131 / TÜRKÇE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Türkçe öğretim etkinliklerinin planlanmasına giriş: Temel kavramlar ve kuramsal çerçeve. 
2Türkçe öğretiminde dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ve etkinlik tasarımı.[1] s.12-34, [2] s. 4-18, [2] s.5-47
3Dil öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve etkinlik planlamasına etkileri.[3] s.14-46, [2] s.4-68
4Öğretim programı ve kazanımlara dayalı etkinlik geliştirme süreci.[2] s.45-163
5Öğrenci merkezli etkinliklerin tasarlanması ve uygulama örnekleri.[2] s.45-163, [3] s.46-108
6ürkçe öğretiminde materyal geliştirme ve etkinliklerde kullanımı.[2] s.45-163, [3] s.46-108, [2] s.68-107
7Dijital araçlar ve teknoloji destekli etkinlik tasarımı.[2] s.45-163, [3] s.46-108, [2] s.68-107
8Eleştirel düşünme, problem çözme ve işbirlikli öğrenmeye yönelik etkinlikler.[1] s.34-117, [2] s.45-163, [3] s.46-108
9Ara Sınav 
10Farklı yaş ve seviyelere uygun etkinlik planlama stratejileri.[1] s.34-117, [2] s.45-163, [3] s.46-108
11Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme: Etkinliklerin etkililiğini belirleme.[1] s.34-117, [2] s.45-163, [3] s.46-108
12Yabancılara Türkçe öğretimi için etkinlik geliştirme.[1] s.34-117, [2] s.45-163, [3] s.46-108
13Örnek etkinlik tasarımları ve sınıf içi uygulamalar.[1] s.34-117, [2] s. 45-163, [3] s.46-108
14Genel değerlendirme