TRZ2002 / TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. 
2Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlarGüneş, Firdevs. (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Yayınları.
3Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimiGüzel, Andurrahman ve Karatay Halit (Ed.). (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
4Güncel Türkçe dersi öğretim programının yapısıMEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)
5Güncel Türkçe dersi öğretim programında beceriler ve kazanımlarMEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)
6 Türkçe ders kitaplarını inceleme Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
7Ara Sınav 
8Öğretmen yeterlilikleri bağlamında Türkçe öğretmenliği lisans programlarının geçmişten günümüze gelişimiGüzel, Andurrahman ve Karatay Halit (Ed.). (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
9Güncel Türkçe öğretmenliği lisans programının yapısıYÖK. (2019). Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı
10Eğitim durumu hazırlamaAslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
11Yöntem, teknik, metin ve araç gereç seçimi Güneş, Firdevs. (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Yayınları.
12Sınıf içi uyaran tasarlama Sever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları.
13Ölçme değerlendirmeGöçer, Ali. (2018). Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
14Genel değerlendirme