SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA / URT6126 - BİLGİSAYARLI OPTİMİZASYON
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Üretim ve pazarlama süreçlerinde optimizasyonun temel prensiplerini ve bu süreçlerde bilgisayar destekli yöntemlerin rolünü açıklar.
ÖÇ2Bilgisayar destekli araçlar (örneğin, Excel Solver, Python (PuLP, SciPy), LINDO) kullanarak üretim planlama ve pazarlama stratejilerinde optimizasyon problemlerini çözer.
ÖÇ3Üretim maliyetlerini düşürme, kaynak kullanımını optimize etme veya pazarlama kampanyalarının etkinliğini artırma gibi hedefler için alternatif çözümleri değerlendirir. Optimizasyon tekniklerinin sınırlarını ve varsayımlarını analiz ederek uygun kullanım alanlarını belirler.
ÖÇ4Problem Çözme ve Karar Verme:yi sağlayarak bu anlamda üretim ve pazarlama süreçlerinde karşılaşılan karmaşık problemlere ekonomik, esnek ve güvenilir çözümler üretir. Bilgisayar destekli optimizasyon sonuçlarını yorumlayarak işletme yönetimi için stratejik kararlar alır.
ÖÇ5 Optimizasyon analizlerinin sonuçlarını teknik raporlar veya sunumlar aracılığıyla etkin bir şekilde paydaşlara iletir. Disiplinler arası ekiplerle çalışarak üretim ve pazarlama süreçlerinin optimizasyonunda işbirliği yapar.