1 | Bilişim nedir ve nasıl çalışır, Yazılım nedir, İşletim sistemleri ne işe yarar, Uygulama programları nelerdir, Mobil işletim sistemin de kullanılanlar, Çözüm odaklı düşünme yetisi, Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler. | [1] s. 1–12 |
2 | Kodlama nedir, Problem çözme yetisi, Algoritma mantığı, Robotik kodlama | [1] s. 15–22 |
3 | programıyla temel kodlama bilgileri ( Nesneler ve hareketler, Yardımcı karakterler, Repeat Döngüsü, Değişkenler, Diziler, For döngüsü , Koşul ifadeler | [1] s. 30–38 |
4 | programıyla temel kodlama bilgileri (While Döngüsü, Fonksiyonlar, Parametreler, Karşılaştırmalar, And or Not, Değer döndürme, Hata ayıklama) | [1] s. 40–46 |
5 | Scratch – MIT, Scratch ile çalışmak, Scratch proje ve Dosya yapısı, Scratch sahne yapısı, Karakterlerle çalışmak, Bloklarla çalışmak, Seslerle çalışmak | [1] s. 50–58 |
6 | Google blockly, Blockly uygulamaları, Uygulama paylaşma, Akış şemaları (Algoritma mantığı), Döngüler (Tekrarlanan işlemler), Koşul yapıları, Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar) | [1] s. 60–68 |
7 | Değişkenler, Liste ve dizilerin kullanımı (Çoklu değişken), Nesneye yönelik programlama, Codemonkey, Code studio, Uygulamalar | [1] s. 70–78 |
8 | Robot ve Algoritma | [1] s. 80–88 |
9 | Robotlar ile Hareket | [1] s. 90–98 |
10 | Dokunma Sensörü - Engele Çarparak Durma, Dokunma sensör uygulaması, Ultrasonic sensör - Engel Algılama | [1] s. 100–108 |
11 | Ultrasonic sensör uygulaması, Renk sensörü - Çizgide durma, Sumo robot kodlama, Jiroskop sensörü - Açı ile dönüşler | [1] s. 110–118 |
12 | Çizgi izleyen robot kodu - İkili karar, Duvar takip eden robot kodu | [1] s. 120–128 |
13 | Keşif robotu uygulaması - İki sensörü birlikte kullanmak | [1] s. 130–138 |
14 | Görev robotu uygulaması - Çoklu kararlar | [1] s. 140–148 |