UTL4035 / REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Reklam'ın tanımı ve dünyada reklamın ilk örnekleri.İlk ve Ortaçağ'da dünyada ve Türkiye'de sesli reklamlar.Bu konularda görsel örneklerin gösterilmesi.[1], [2]
2Marka ve Amblem'in ortaya çıkışı.Ortaçağ'da Esnaf Loncaları ve Kalite Kontrolü'nün etkileri.Türkiye'de ilk marka uygulaması ve Marka Kanunu.[1], [2]
3Tarihten bu yana Görsel Kodlamalar.Matbaanın reklamcılığa olan katkısı ve ilk duvar afişi.İlk Gazete ilanı ve ilk Reklam Ajansı.Benjamin Franklin'in reklamcılığa katkısı.[1], [2]
4Matbaanın Türkiye'ye gelmesi.Türkiye'de ilk reklamcılık dönemi ve ilk gazeteler.Türkiye'de ilk basın reklamları ve örneklerin incelenmesi.Osmanlı döneminin ilk reklam ajansı.[3]
5Türkiye'de Cumhuriyet dönemi ve basının gelişmesi.Sezgisel Reklamcılık dönemi ve ünlü grafik sanatçılarımız.Cumhuriyet döneminin ilk reklam ajansı ve ilk müşteriler.Yukarıdaki konularda örneklerin gösterilmesi.[3]
6Türkiye'de reklamcılığın kurumsallaşması.Türkiye Reklamcılar Derneği'nin kurulması.Türkiye'de reklamcılığa fotoğrafın girişi.İlk Türk Reklam Fotoğrafçıları ve fotoğraflarından örnekler.[1], [2], [4]
7Fotoğrafçılığın, reklamcılığa katkıları nelerdir?Reklam Fotoğrafçılığı'nın türleri ve görsel örneklerle anlatılması.Bu konuyla ilgili araştırma ödevi.[1], [2], [4]
8Reklam fotoğrafçılığı stüdyosunda bulunması gereken araç ve gereçler.Fotoğraf makinesi ve objektif tiplerinin örneklerle anlatılması.[1], [2], [4]
9Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aydınlatma sistemleri.Aydınlatma türlerinin ve tekniklerinin örneklerle anlatılması.Bu konuyla ilgili uygulamalar. [1], [2], [4], [5]
10Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aksesuarların anlatılması.Reklam fotoğrafçılığı stüdyo çeşitleri ve otomotiv stüdyoları.Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aksesuarların anlatılması.[1], [2], [4], [5]
11otoğrafçılıktaki çekim tekniklerinin reklam fotoğrafçılığına uygulanması.Değişik ışıklandırma tekniklerinin kullanılması ve uygulama.Bu konuyla ilgili ödev verilmesi ve değerlendirilmesi[1], [2], [4], [5]
12Reklam fotoğrafçılığında gölgelerin etkili kullanımı ve uygulanması.Reklam fotoğrafçılığında netlik ve netsizliğin kullanımı ve uygulanması.[1], [2], [4], [5]
13Reklam fotoğrafçılığında yüksek ve düşük enstantaneli çekim uygulamasıReklam fotoğrafçılığında çekim sırasında renk tercihi ve etkili kullanımıReklam fotoğrafçılığında perspektifin kullanımı ve uygulanması[1], [2], [4], [5]
14Doku, doğrultu ve zıt yönlerin kullanılması.Kompozisyon yaparken "Altın Kesim"etkisi,Close-up ve Macro çekim,görsel efektler ve tonlar.High Key ve Low Key uygulaması.[1], [2], [4], [5]