1 | Yaşlılık dönemine ilişkin özellikleri ve yaşlılık döneminde yaşanan sorunları kavrar |
2 | Yaşlıların sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir |
3 | Yaşlılar, aileleri, yöneticiler ve toplum üyeleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurma becerisi |
4 | Yaşlıların ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik projeler üretir |
5 | Yaşlılarla ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi |
6 | Edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi |
7 | Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izleme ve gelişmeleri takip etme becerisi |
8 | Yaşlılarla ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi |
9 | Yaşlı bakımında veril toplama, yorumlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme becerisi |
10 | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapma becerisi |
11 | Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi |
12 | Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon için temel düzeyde etkinlikler planlayıp uygulayabilme becerisi |
13 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verme ve toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri destekleme becerisi |
14 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi |