GZFT Analizi

GZFT ANALİZİ

 

Güçlü Yanlar

 

  • Erasmus, Mevlana, Farabi ve Orhun programının üniversitemiz bünyesinde varlığı, öğrenci ve akademik personel değişiminin mümkün olması
  • Ulusal ve uluslararası toplantılara bildiri ile katılımın maddi olarak desteklenmesi
  • Genç dinamik akademik personelinin olması
  • Üniversitenin internet alt yapısının yeterli olması
  • Üniversite kütüphanesinin çeşitli veri tabanlarından online olarak tarama imkanını sahip olması
  • Üniversitenin diğer birimleriyle iletişimin iyi olması
  • Kurumun, Sivil Toplum Örgütleriyle iletişimin iyi olması
  • Kurumun, sağlık ocakları ve hastane yönetimiyle iletişimin iyi olması
  • Hizmet içi eğitime önem verilmesi
  • Ulusal düzeyde kongre, kurs vb. bilimsel aktivite düzenleme ve düzenlenen kongrelere katılma olanağına sahip olunması
  • Ulusal ve uluslararası yayınlara sahip olması
  • Öğretim Elemanları ve idari personelle iletişimin kolay sağlanabilmesi
  • Öğretim görevlisi kadrosunda bulunan elemanların lisansüstü eğitimlerine devam etmesi ve bu sayede bilgilerinin güncelliğini koruması

 

Zayıf Yanlar

 

  • Derslik sayısının yeterli olmaması
  • Uygulama dersleri için gerekli laboratuvarların ve malzemelerin bulunmaması
  • Uygulamalı bir bölüm olarak, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması ve bölüme alınacak öğrenci sayısının belirlenmesinde karar verici olamaması
  • Bazı branşlarda öğretim elemanının bulunmaması veya sayıca yetersiz oluşu
  • Akademik personelin iş yükünün fazla olması
  • Klinik ve sahada uygulama yapacak öğrencilerin akademik personel yetersizliği nedeniyle takibinin yapılamayacak olması
  • Öğrencinin klinik gözlem becerisi ve kazanacağı teknik becerilerin öğretim elemanları tarafından değerlendirilemeyecek olması
  • Öğretim elemanlarının ders yüklerinin fazla olması nedeniyle gelişimlerine katkıda bulunacak faaliyetlere zaman ayırmada zorluk yaşaması
  • Okulun kampüs dışında olması, sosyal faaliyetlerin kısıtlı olması
  • Okulun şehir merkezine uzaklığı nedeniyle barınma ve beslenme de sorun yaşanması, ulaşım sağlanacağı vasıtaların olmaması
  • Fakültenin fiziki şartlarının bölümün gerekliliklerine uygun olmaması
  • Eğitim-öğretimin başlatılabilmesi ve sürdürülebilmesi için gerekli olan eğitim materyallerinden uzak olması
  • Eğitimi süresince kazanması hedeflenen hasta-fizyoterapist iletişim becerisi ve tedavi yetkinliğinin hastaya ulaşım zorluğu nedeniyle eksik kalması
  • Diğer disiplinlerden yeterli eğitim desteğinin sağlanamaması
  • Klinik uygulama imkanının olmaması nedeniyle ulusal ve uluslararası yayın azlığı

Fırsatlar

 

  • Fizyoterapistlik mesleğinin gelişen bir meslek olması ile sağlık birimlerinde ihtiyacın artması
  • Öğrenci ve öğretim elemanı için uluslararası alanda burs ve değişim olanaklarının olması
  • Avrupa Birliği değişim projelerinde yer alması
  • Mezun öğrencilerin çalışma alanlarının çokluğu
  • İlde öğrenciler için barınma probleminin bulunmayışı
  • Okulun bulunduğu ilin coğrafi konumu itibariyle büyük illere ulaşım kolaylığı
  • Yerel basınla ilişkilerin güçlü olması
  • Sağlık hizmetinin tek çatı altında toplanmasıyla ilgili düzenlemelerin yapılmış olması
  • Avrupa Birliğine uyum sürecinde olma ve bunun getireceği olanaklar

Tehditler

 

  • Şehrin fiziki ve coğrafi konumu gibi nedenlerle başarı düzeyi yüksek öğrencilerin üniversite giriş sınavında daha az tercih etmeleri
  • Sosyal etkinliklerin kısıtlı olması
  • Klinik ve saha uygulamalarında uygulama alanlarını sağlık eğitimi veren diğer kurumlarla paylaşıyor olmak
  • Okul binasının şehir merkezinde bulunmaması nedeniyle ulaşımının zorluğu
  • Başka bölümlerle ortak alınması gereken derslerde Fakülte yerleşkesinin kampüs dışında olması nedeniyle zorluk yaşanması
  • İlde özellikle 3. basamak (Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Üniversite Hastanesi) sağlık kuruluşunun bulunmaması
  • Farklı alanlardan dikey geçişle öğrenci alınması
  • Ülkemizde Fizyoterapistlik yasasının olmaması
  • Sağlık ocakları ve hastaneler bakımından bazı sağlık kuruluşlarının alt yapısının eksik olması, öğrencilerin staj ve uygulama alanı sıkıntısı
  • Uygulama alanlarının dağınıklığı nedeniyle öğrencilerin sürekli gözlenememe nedeniyle güçlükler yaşanması
  • Yöre halkının eğitime olan katkı ve desteğinin yetersizliği
Son Güncelleme Tarihi:08.06.2021