İyileştirmeler

 

 

 

 

 



 

  

T.C.

NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ

[BOR SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ]

 

İYİLEŞTİRME RAPORLARI

 

 


 

2025


İÇİNDEKİLER

 

 

1.  Öz Değerlendirme İyileştirme Raporu / 2024

2.  Dekan/ Müdür - Öğrenci Buluşmasi İyileştirme Raporu / 2024

3.  Birim Danışma Kurulu İyileştirme Raporu / 2024

4.  Mezun Anket Değerlendirme İyileştirme Raporu /

5.  Eylem Planı İzleme İyileştirme Raporu / 2025

6.  YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) İyileştirme Raporu / 2024


1.  ÖZ DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024

1.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

Bu rapor; 2024 yılını kapsayan “Öz Değerlendirme Raporu” sonucunda belirlenen iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.

1.2  Değerlendirme

2024 yılı “Öz Değerlendirme Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;

A.    2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibariyle Yüksekokulumuzda Öğrenci Temsilcisi seçilememiş olup, bu nedenle öğrencilerin karar alma mekanizmalarına ve Yönetim Kuruluna katılımı söz konusu değildir.

B.    Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını izleyen üniversitemiz öğrenci anketlerinden başka bir Bilgi Yönetim Sistemimiz bulunmamaktadır.

C.    Öğretim yetkinliğini geliştirmeye yönelik eğiticilerin eğitimi uygulamaları kapsamında birimimiz tarafından yapılan uygulama bulunmamaktadır.

D.    Fakültemiz bölümlerinde Bologna da tanımlı ders bilgileri, Program çıktıları ve ders kazanımlarının tamamlanması

 

1.3  İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı


 

 

İyileştirme Alanı

 Önerilen Aksiyon

 

Sorumlu Birim / Kişi

 

Hedef Tarih

 

Sonuç

 

Kanıt

A

Kalite

Öğrenci kalite temsilcisi seçilmesi

*BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

2025

 

Gerçekleşti

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/sayfa/ogrenci-kalite-temsilcileri

 

B

Eğitim Öğretim / Kurumsal İşleyiş / Kalite

Fakültemizde bulunan spesifik Bölümler özelinde anket alt yapısı oluşturulması ve uygulanması

* BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

*Akademik Kadro

 

2025/… Sürekli

 

Çalışmalar Devam Ediyor

 

 

 

 

C

 

Akademik Personel / Eğitim Öğretim

 

Fakütemiz özelinde öğretim yetkinliğini geliştirmeye yönelik eğiticilerin eğitimi uygulamalarının planlanması ve uygulanması.

 

 

* BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

*İdari Personel

 

 

 

2024/… Sürekli

Gerçekleştirildi ve devam ediyor

 

 

Kanıt (link)

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/sayilarla

D

Eğitim Öğretim / Kalite

Bologna da tanımlı ders bilgileri, Program çıktıları ve ders kazanımlarının tamamlanması

* BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

*Akademik Kadro

2025/… Sürekli

Gerçekleştirildi

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/beslenmevediyetetik/dersplani

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/fizyoterapiverehabilitasyon/dersplani 


1.4  Sonuç

 

2024 yılı “Öz Değerlendirme Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.


 

 

2.  DEKAN/ MÜDÜR - ÖĞRENCİ BULUŞMASI İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024

2.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

Bu rapor; 2024 yılında yapılan “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu” sonucunda belirlenen iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.

2.2  Değerlendirme

2025 yılı “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;

A.   Bor Yerleşkesinde bulunan ışıklandırmalarının yeterli olmayışı.

B.    Bor Yerleşkesinde bulunan asfalt yolun yıpranmış olması.

C.    Yüksekokulumuz atölyelerinin duvarlarının nemli ve rutubetli olması, çatılarında tamirata ihtiyaç oluşu.

D.   Öğrenci servisi ihtiyacı bulunması.

E.     Sosyal alanların iyileştirilmesi, bank ve kamelya ihtiyaçlarının giderilmesi.

F.     2209 projeleri hakkında bilgilendirmenin yapılması

G.    AR-GE proje tanıtımlarına öğrencilerin dahil edilmesi

2.3  İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı

 

 

İyileştirme Alanı

 

Önerilen Aksiyon

 

Sorumlu Birim / Kişi

 

Hedef Tarih

 

Sonunç

 

Kanıt

 

A

Çevre Düzenlemesi

Bor Yerleşkesinde bulunan ışıklandırmaların

artırılması/iyileştirilmesi.

*BSBF Yönetimi

*Teknik Personel

*Yapı İşleri Daire Başkanlığı

2025/2026

 

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

 

B

Çevre Düzenlemesi

Bor Yerleşkesinde bulunan asfalt yol

bakım/onarım çalışmalarının yapılması.

* Rektörlük

* BSBF Yönetimi

*Bor Belediyesi

2025/2026

 

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

 

C

Bakım Onarım

/ Kalite

Fakültemiz derslik ve atölyelerinin

gerekli bakım/onarım çalışmalarının yapılması.

*BSBF Yönetimi

*Teknik Personel

2025

 

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

 

D

Öğrenci Odaklı Gelişim

Öğrenci servisi ihtiyacının karşılanması için ilgili kumum/kuruluşlar ile görüşülmesi.

* Rektörlük

*Bor Belediyesi

*BSBF Yönetimi

 

2025/2026

 

Süreç Devam Ediyor

 

Kanıt

(Link)

 

E

Bakım Onarım

/ Çevre Düzenlemesi

Sosyal alanların iyileştirilmesi, bank ve kamelya ihtiyaçlarının giderilmesi.

*  Rektörlük

*Bor Belediyesi

*BSBF Yönetimi

*  Teknik Personel

 

2025

Gerçekleşti

 

Kanıt

(Link)

F

Öğrenci Odaklı Gelişim

2209 Projeleri Hakkında Bilgilendirme Toplantılarının yapılması

*BSBF Yönetimi

*Akademik Personel

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

G

Öğrenci Odaklı Gelişim

AR-GE proje tanım pazarlarına Öğrenci projelerinin gönderilmesi

*BSBF Yönetimi

*Akademik Personel

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

 

2.4  Sonuç

 

2024 yılı “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Meslek Yüksekokulumuz ilgili birimlerince takip edilmektedir.


3.  BİRİM DANIŞMA KURULU İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024

3.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

Bu rapor; 2024 tarihinde gerçekleştirilen “Birim Danışma Kurulu Toplantısı” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.

3.2  Değerlendirme

2024 yılı “Birim Danışma Kurulu Toplantı Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;

A.    Ders planlarının güncellenmesi: Mevcut planların sektör taleplerine göre yeniden gözden geçirilmesi, dış paydaş anketlerinin yapılması önerilmiştir.

B.    Yeni bölüm açılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünün aktif hale getirilmesi önerilmiştir.

 

3.3  İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı

 

 

 

 

İyileştirme Alanı

 

Önerilen Aksiyon

 

Sorumlu Birim / Kişi

 

Hedef Tarih

 

Sonuç

 

Kanıt

A

Kurumsal İşleyiş / Eğitim Öğretim / Ders Planları

Sektör temsilcileriyle ortak revizyon çalışması yapılması, dış paydaş anketlerinin yapılması

*BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

 

2025

 

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/fizyoterapiverehabilitasyon/sayfa/kalite-eylem-plani-takvimi

 

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/beslenmevediyetetik/sayfa/kalite-eylem-plani-takvimi

B

Kurumsal İşleyiş / Eğitim Öğretim / Yeni Programlar

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünün açılış sürecinin başlatılması

*BSBF Yönetimi

*İlgili Bölüm Başkanlığı

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/duyuru/74460

 

3.4  Sonuç

 

2024 yılı “Birim Danışma Kurulu Toplantı Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.


4.  MEZUN ANKET DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME RAPORU

4.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

2025 yılı itibariyle henüz mezunumuz bulunmamaktadır.

 


5.  EYLEM PLANI İZLEME İYİLEŞTİRME RAPORU / 2025

5.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

Bu rapor, 2025 yılı “Eylem Planı İzleme Raporu” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.

5.2  Değerlendirme

A.    Eğitim-öğretim planlarını çağın gereklerine uygun olarak sürekli geliştirmek

B.    Öğrencilerin bilimsel araştırma, inceleme ve bilimsel toplantılara katılması için destek sağlanması

C.    Akademik ve idari personeller için hizmet içi eğitimlerin sayısının artırılması.

 

5.3  İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı

 

İyileştirme Alanı

Önerilen Aksiyon

Sorumlu Birim / Kişi

Hedef Tarih

Sonuç

Kanıt

A

Eğitim Öğretim

Dekan - Öğrenci buluşmaları düzenlenmesi

*BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

*  Akademik personel

 

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

B

Ulusal/uluslararası bilimsel etkinlikler yapılması (AR-GE)

Bilim şenliği düzenlenmesi, ARGE proje pazarına katılım

*BSBF Yönetimi

 

*Akademik personel

 

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/duyuru/74440

 

https://www.ohu.edu.tr/bsbf/duyuru/74376

C

Kurumsal İşleyiş /

Eğitim Öğretim

Akademik ve idari personeller için hizmet içi eğitimlerin sayısının arttırılması 

**BSBF Yönetimi

*  Akademik personel

*  İdari personel

 

2025/… Sürekli

 

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

5.4  Sonuç

 

2025 yılı “Eylem Planı İzleme Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.


6.  YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024

6.1  Raporun Amacı ve Kapsamı

Bu rapor, 2024 yılı “YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) Toplantı Raporu” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.

6.2  Değerlendirme

A.   Derslik ve laboratuvar sayısının yeterli olmaması

B.    Eğitim materyallerinin sayıca yetersiz olmaması

C.    Üniversitenin internet alt yapısının yeterli olmaması

 

6.3  İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı

 

İyileştirme Alanı

Önerilen Aksiyon

Sorumlu Birim / Kişi

Hedef Tarih

Sonuç

Kanıt

A

Eğitim Öğretim

Derslik ve laboratuvar sayısının arttırılması

*Rektörlük

*BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

 

 

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

B

Eğitim Öğretim

Eğitim materyallerinin temini için ihaleye çıkılması

 

*Rektörlük

*BSBF Yönetimi

*Bölüm Başkanlıkları

*Akademik personel

 

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

C

Eğitim Öğretim/ alt yapı

Fakülte internet alt yapısının iyileştirilmesi

 

*BSBF Yönetimi

2025

Gerçekleşti

Kanıt

(Link)

6.4  Sonuç

2024 yılı “YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) Toplantı Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi

oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.

 

 

Son Güncelleme Tarihi:28.11.2025