T.C.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
[BOR SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ]
İYİLEŞTİRME RAPORLARI
2025
İÇİNDEKİLER
1. Öz Değerlendirme İyileştirme Raporu / 2024
2. Dekan/ Müdür - Öğrenci Buluşmasi İyileştirme Raporu / 2024
3. Birim Danışma Kurulu İyileştirme Raporu / 2024
4. Mezun Anket Değerlendirme İyileştirme Raporu /
5. Eylem Planı İzleme İyileştirme Raporu / 2025
6. YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) İyileştirme Raporu / 2024
1. ÖZ DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024
1.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
Bu rapor; 2024 yılını kapsayan “Öz Değerlendirme Raporu” sonucunda belirlenen iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.
1.2 Değerlendirme
2024 yılı “Öz Değerlendirme Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;
A. 2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibariyle Yüksekokulumuzda Öğrenci Temsilcisi seçilememiş olup, bu nedenle öğrencilerin karar alma mekanizmalarına ve Yönetim Kuruluna katılımı söz konusu değildir.
B. Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını izleyen üniversitemiz öğrenci anketlerinden başka bir Bilgi Yönetim Sistemimiz bulunmamaktadır.
C. Öğretim yetkinliğini geliştirmeye yönelik eğiticilerin eğitimi uygulamaları kapsamında birimimiz tarafından yapılan uygulama bulunmamaktadır.
D. Fakültemiz bölümlerinde Bologna da tanımlı ders bilgileri, Program çıktıları ve ders kazanımlarının tamamlanması
1.3 İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı
1.4 Sonuç
2024 yılı “Öz Değerlendirme Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.
2. DEKAN/ MÜDÜR - ÖĞRENCİ BULUŞMASI İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024
2.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
Bu rapor; 2024 yılında yapılan “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu” sonucunda belirlenen iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.
2.2 Değerlendirme
2025 yılı “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;
A. Bor Yerleşkesinde bulunan ışıklandırmalarının yeterli olmayışı.
B. Bor Yerleşkesinde bulunan asfalt yolun yıpranmış olması.
C. Yüksekokulumuz atölyelerinin duvarlarının nemli ve rutubetli olması, çatılarında tamirata ihtiyaç oluşu.
D. Öğrenci servisi ihtiyacı bulunması.
E. Sosyal alanların iyileştirilmesi, bank ve kamelya ihtiyaçlarının giderilmesi.
F. 2209 projeleri hakkında bilgilendirmenin yapılması
G. AR-GE proje tanıtımlarına öğrencilerin dahil edilmesi
2.3 İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı
| İyileştirme Alanı | Önerilen Aksiyon | Sorumlu Birim / Kişi | Hedef Tarih | Sonunç | Kanıt |
A | Çevre Düzenlemesi | Bor Yerleşkesinde bulunan ışıklandırmaların artırılması/iyileştirilmesi. | *BSBF Yönetimi *Teknik Personel *Yapı İşleri Daire Başkanlığı | 2025/2026 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
B | Çevre Düzenlemesi | Bor Yerleşkesinde bulunan asfalt yol bakım/onarım çalışmalarının yapılması. | * Rektörlük * BSBF Yönetimi *Bor Belediyesi | 2025/2026 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
C | Bakım Onarım / Kalite | Fakültemiz derslik ve atölyelerinin gerekli bakım/onarım çalışmalarının yapılması. | *BSBF Yönetimi *Teknik Personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
D | Öğrenci Odaklı Gelişim | Öğrenci servisi ihtiyacının karşılanması için ilgili kumum/kuruluşlar ile görüşülmesi. | * Rektörlük *Bor Belediyesi *BSBF Yönetimi | 2025/2026 | Süreç Devam Ediyor | Kanıt (Link) |
E | Bakım Onarım / Çevre Düzenlemesi | Sosyal alanların iyileştirilmesi, bank ve kamelya ihtiyaçlarının giderilmesi. | * Rektörlük *Bor Belediyesi *BSBF Yönetimi * Teknik Personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
F | Öğrenci Odaklı Gelişim | 2209 Projeleri Hakkında Bilgilendirme Toplantılarının yapılması | *BSBF Yönetimi *Akademik Personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
G | Öğrenci Odaklı Gelişim | AR-GE proje tanım pazarlarına Öğrenci projelerinin gönderilmesi | *BSBF Yönetimi *Akademik Personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
2.4 Sonuç
2024 yılı “Dekan-Öğrenci Buluşması Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Meslek Yüksekokulumuz ilgili birimlerince takip edilmektedir.
3. BİRİM DANIŞMA KURULU İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024
3.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
Bu rapor; 2024 tarihinde gerçekleştirilen “Birim Danışma Kurulu Toplantısı” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.
3.2 Değerlendirme
2024 yılı “Birim Danışma Kurulu Toplantı Raporu’na” istinaden tespit edilen iyileştirme alanları şunlardır;
A. Ders planlarının güncellenmesi: Mevcut planların sektör taleplerine göre yeniden gözden geçirilmesi, dış paydaş anketlerinin yapılması önerilmiştir.
B. Yeni bölüm açılması: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünün aktif hale getirilmesi önerilmiştir.
3.3 İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı
3.4 Sonuç
2024 yılı “Birim Danışma Kurulu Toplantı Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.
4. MEZUN ANKET DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME RAPORU
4.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
2025 yılı itibariyle henüz mezunumuz bulunmamaktadır.
5. EYLEM PLANI İZLEME İYİLEŞTİRME RAPORU / 2025
5.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
Bu rapor, 2025 yılı “Eylem Planı İzleme Raporu” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.
5.2 Değerlendirme
A. Eğitim-öğretim planlarını çağın gereklerine uygun olarak sürekli geliştirmek
B. Öğrencilerin bilimsel araştırma, inceleme ve bilimsel toplantılara katılması için destek sağlanması
C. Akademik ve idari personeller için hizmet içi eğitimlerin sayısının artırılması.
5.3 İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı
| İyileştirme Alanı | Önerilen Aksiyon | Sorumlu Birim / Kişi | Hedef Tarih | Sonuç | Kanıt |
A | Eğitim Öğretim | Dekan - Öğrenci buluşmaları düzenlenmesi | *BSBF Yönetimi *Bölüm Başkanlıkları * Akademik personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
B | Ulusal/uluslararası bilimsel etkinlikler yapılması (AR-GE) | Bilim şenliği düzenlenmesi, ARGE proje pazarına katılım | *BSBF Yönetimi *Akademik personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) https://www.ohu.edu.tr/bsbf/duyuru/74440 https://www.ohu.edu.tr/bsbf/duyuru/74376 |
C | Kurumsal İşleyiş / Eğitim Öğretim | Akademik ve idari personeller için hizmet içi eğitimlerin sayısının arttırılması | **BSBF Yönetimi * Akademik personel * İdari personel | 2025/… Sürekli | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
5.4 Sonuç
2025 yılı “Eylem Planı İzleme Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.
6. YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) İYİLEŞTİRME RAPORU / 2024
6.1 Raporun Amacı ve Kapsamı
Bu rapor, 2024 yılı “YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) Toplantı Raporu” sonucunda belirlenen değerlendirmeler ve öneriler doğrultusunda iyileştirmeye açık yönleri tespit etmek ve aksiyon almak amacıyla hazırlanmıştır.
6.2 Değerlendirme
A. Derslik ve laboratuvar sayısının yeterli olmaması
B. Eğitim materyallerinin sayıca yetersiz olmaması
C. Üniversitenin internet alt yapısının yeterli olmaması
6.3 İyileştirme Önerileri ve Aksiyon Planı
| İyileştirme Alanı | Önerilen Aksiyon | Sorumlu Birim / Kişi | Hedef Tarih | Sonuç | Kanıt |
A | Eğitim Öğretim | Derslik ve laboratuvar sayısının arttırılması | *Rektörlük *BSBF Yönetimi *Bölüm Başkanlıkları | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
B | Eğitim Öğretim | Eğitim materyallerinin temini için ihaleye çıkılması | *Rektörlük *BSBF Yönetimi *Bölüm Başkanlıkları *Akademik personel | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
C | Eğitim Öğretim/ alt yapı | Fakülte internet alt yapısının iyileştirilmesi | *BSBF Yönetimi | 2025 | Gerçekleşti | Kanıt (Link) |
6.4 Sonuç
2024 yılı “YGG (Yönetimi Gözden Geçirme) Toplantı Raporu’na” istinaden iyileştirme alanları tespit edilerek, iyileştirme süreci takvimi
oluşturulmuş ve süreç Fakültemiz ilgili birimlerince takip edilmektedir.