Program Çıktıları
         

PÇ1
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur (TYYÇ-Beceri).
PÇ2
Resim İş Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur (TYYÇ- Bilgi). 
PÇ3
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular (TYYÇ- Bilgi).
PÇ4  Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik). 
PÇ5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Resim -İş öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik). 
PÇ6  Görsel Sanatlar dersindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir (TYYÇ-Beceri). 
PÇ7  Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Türk Milli Eğitiminin amaçları doğrultusunda güzel sanatlarla ilgili bilgileri kazanır (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik). 
PÇ8  

Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)

PÇ9  Öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak, içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlar (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
 
PÇ10  Düzensizliklerden rahatsız olur ve çevresini güzelleştirmesini sağlayacak estetik kişilik kazanır (TYYÇ-Beceri). 
PÇ11  

Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur (TYYÇ- Bilgi).

PÇ12  Sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanmada ve değerlendirmede güven ve yeterlik kazanır, öğrenciler görsel okuryazarlığı kazanır (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
 
PÇ13  Tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerilerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkar (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik).  
PÇ14:  

Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirir (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).




Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
1
Plastik sanatlar alanında bir eseri anlamalı ve yorumlayabilmeli. 
2
Alanında donanımlı olabilmeli.
3   Sanatçı kişiliği gelişmiş, özgüven sahibi ve çağdaş olabilmeli. 
Sadece sanatsal alanda değil eğitim bilimleri alanında da gerekli donanıma sahip olabilmeli.
5  Bilgi birikimini öğrencilere aktarabilecek yeterlilikte bir öğretmen adayı olabilmeli.
 6Plastik sanatlar alanında ve bu alanın eğitim-öğretiminde çıkabilecek problemlerin çözüm yollarını bilmeli ve uygulayabilmeli.
 Genel Yetkinlikler
1  Plastik sanatlar alanında temel bilgi.
2  Resim öğretmenliği alanında temel bilgi.
Bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneği. 
4  Bilgiyi aktarabilme yeteneği. 

Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans- Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler

1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir

ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

2- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel

ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

3- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

4- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

5- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlan

kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans-Genel Yetkinlikler

1- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve

uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

2- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni

bilgiler oluşturur.

3- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm

önerileri getirir.

4- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve

görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

5- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları

eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere

harekete geçer, liderlik yapar.

6- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

7- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

Son Güncelleme Tarihi:25.08.2025