|
PÇ1
|
Hekimlik uygulamalarının gerektirdiği temel ve acil tıp dâhil klinik tıp ile sosyal ve davranış bilimlere ait bilgi, beceri ve tutuma sahiptir ve bunları geliştirerek hekimlik mesleğini icra eder
|
|
PÇ2
|
Dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmaksızın hastalarına biyopsikososyal bir yaklaşımla sağlık hizmeti sunar.
|
|
PÇ3
|
Hekimlik mesleğini icra ederken bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
|
|
PÇ4
|
Sağlık halinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
|
|
PÇ5
|
Tek sağlık kavramının bilincinde olur ve bu konuda yapılacak çalışmalarda ekip üyesi olarak rol alır.
|
|
PÇ6
|
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun olarak hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek; tanı, koruma, tedavi etme, takip ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını güvenli, akılcı ve etkin bir şekilde yerine getirir.
|
|
PÇ7
|
Hekimlik uygulamalarında kullanacağı alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur, birinci basamak sağlık kuruluşlarında kullanılan alet ve cihazları kullanır.
|
|
PÇ8
|
Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevkini gerçekleştirir.
|
|
PÇ9
|
Sağlık hizmeti sunumunda, hasta-çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurur.
|
|
PÇ10
|
Sağlık hizmeti sunumunda, bölgesel ve küresel ölçekli fiziki ve sosyoekonomik çevreye ait değişiklikleri bununla birlikte hastaların bireysel değişimlerini göz önünde bulundurur.
|
|
PÇ11
|
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verileri mevcut düzenlemelere uygun şekilde kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapar.
|
|
PÇ12
|
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
|
|
PÇ13
|
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar
|
|
PÇ14
|
Milli ve manevi değerlere saygılı, mesleki değer ve ilkelere uyan, etik ve yasal uygulamalara uygun davranış gösterir.
|
|
PÇ15
|
Sosyal güvenilirlik ve yükümlülük çerçevesinde toplum sağlığının geliştirilmesi için sağlık hizmeti sunumunu geliştirmeyi savunur.
|
|
PÇ16
|
Birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm paydaşlarla işbirliği içinde planlayıp yürüterek sağlığın korunması ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
|
|
PÇ17
|
Sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla sağlık politikalarının ve uygulamalarının; birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir.
|
|
PÇ18
|
Mesleki uygulamalardaki performansını, kendi beden ve ruh sağlığı ile sosyal yönden sağlıklı olma halini korur ve geliştirir.
|
|
PÇ19
|
Sağlık ekibi içerisinde örnek davranışlar sergiler ve liderlik yapar.
|
|
PÇ20
|
Görev yaptığı sağlık kuruluşunda sağlık hizmeti sunumunda kaynakları; maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun yönlendirir.
|
|
PÇ21
|
Sağlık ekibi içinde olumlu iletişime önem verir ve yeri geldiğinde ekip içinde farklı rolleri üstlenir, diğer ekip üyelerinin sorumluluklarının bilincinde olup buna uygun davranışlar sergiler.
|
|
PÇ22
|
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları, sağlık çalışanları ve diğer meslek mensupları ile kurum ve kuruluşlarla uyumlu, olumlu-etkili iletişim kurarak çalışır.
|
|
PÇ23
|
Hastalığın tanısı, tedavisi, takibi ve rehabilitasyonu aşamalarında karar verme noktasında hastayı ortak eden bir yaklaşım sergiler.
|
|
PÇ24
|
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde; yeri geldiğinde farklı disiplinlerle de işbirliği yaparak topluma yönelik bilimsel araştırma planlar, yürütür ve elde ettiği bulguları toplum yararına kullanır.
|
|
PÇ25
|
Yaşam boyu öğrenmenin farkında olur, güncel literatüre ulaşır, eleştirel bir yaklaşımla eski-yeni bilgileri entegre edebilir ve edindiği bilgiler çerçevesinde sağlık hizmetinin kalitesini iyileştirir.
|
|
PÇ26
|
Kanıta dayalı tıp ilkelerini, klinik karar verme sürecinde kullanır.
|
|
PÇ27
|
Sağlık hizmeti sunarken, araştırma yaparken ve eğitim verirken bilişim teknolojilerini kullanır.
|
|
PÇ28
|
Hastalığın tanı ve tedavisinde akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanmanın önemini bilir.
|
|
PÇ29
|
Bireysel yetkinliğini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
|
|
PÇ30
|
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kişisel ve mesleki gelişmelerine katkıda bulunur.
|