|
PÇ1
|
Türk ve dünya tarihinin başlıca dönemlerini, kronolojiyi ve coğrafi bağlamı açıklar
|
|
PÇ2
|
Tarih yazımı (historiography) akımlarını ve kuramlarını karşılaştırır.
|
|
PÇ3
|
Osmanlı kurumları ve medeniyet tarihinin temel kavramlarını sınıflandırır.
|
|
PÇ4
|
İslâm tarihi ve medeniyetinin Türk tarihine etkilerini yorumlar.
|
|
PÇ5
|
Anadolu, Roma ve Bizans uygarlıklarının siyasi-sosyal yapısını açıklar.
|
|
PÇ6
|
Büyük/Türkiye Selçukluları ve Beylikler dönemlerinin ana hatlarını açıklar.
|
|
PÇ7
|
Klasik Dönem/Yeni/Yakınçağ Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki siyasi, toplumsal ve iktisadi dönüşümleri açıklar
|
|
PÇ8
|
Yerel/bölgesel tarih (Niğde ve çevresi dâhil) çalışmalarının kaynak ve literatürünü tanımlar.
|
|
PÇ9
|
Birincil ve ikincil kaynakları iç/dış tenkit yöntemleriyle analiz eder.
|
|
PÇ10
|
. Matbu ve elyazması Osmanlıca metinleri okur, çevirir ve günümüz Türkçesine aktarır.
|
|
PÇ11
|
Arşiv ve kütüphane araştırma tekniklerini kullanarak belge bulur, tasnif eder ve kataloglar.
|
|
PÇ12
|
Bilimsel bir tarih araştırması için sorunsal geliştirir, yöntem seçer ve tasarım oluşturur.
|
|
PÇ13
|
Olaylar arasında nedensellik ve süreklilik-kopuş ilişkilerini karşılaştırmalı analiz eder.
|
|
PÇ14
|
Tarihsel verileri kullanarak zaman çizelgesi, soy ağacı ve harita gibi görselleri oluşturur ve yorumlar.
|
|
PÇ15
|
Mesleki İngilizce tarih metinlerini okur, özetler ve bulguları Türkçeye aktarır.
|
|
PÇ16
|
Akademik yazım ilkelerine uygun biçimde atıf verir, kaynakça hazırlar ve bilimsel metin kaleme alır.
|
|
PÇ17
|
Araştırma sonuçlarını yazılı/sözlü olarak etkili sunar.
|
|
PÇ18
|
Bireysel veya ekip içinde tarih araştırması/projesi planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
|
PÇ19
|
Zaman, iş ve kaynak yönetimi yaparak arşiv/saha çalışmalarını koordine eder.
|
|
PÇ20
|
Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılır.
|
|
PÇ21
|
Güncel alan yazınını ve bilimsel veri tabanlarını izler ve değerlendirir.
|
|
PÇ22
|
Disiplinlerarası ekiplerle ve paydaşlarla etkili iletişim kurar ve iş birliği yapar.
|
|
PÇ23
|
Meslek etiği ve akademik dürüstlük ilkelerine uyar; intihalden kaçınır.
|
|
PÇ24
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılapları çerçevesinde Türkiye’nin çağdaşlaşma sürecini değerlendirir ve vatandaşlık bilinci geliştirir.
|
|
PÇ25
|
Tarih biliminin veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği geliştirmek.
|