GZFT Analizi

GÜÇLÜ YÖNLER

  • Köklü ve güçlü kurumsal yapı
  • Genç ve ileriye dönük hedefleri olan dinamik personel yapısı
  • Çok yönlü çalışmalara yatkınlık
  • Tekstil ve Moda Tasarımı mesleğine Türkiye’de ve Dünya'da bitmeyen talep,
  • Mesleğin popülaritesi,
  • Merkez kampüste yerleşim
  • Niğde’nin büyük illere yakın olması,
  • Niğde ilinin tarihi ve kültürel zenginlik birikimi ve çeşitliliği,
  • Mesleğin dinamik yapısı sayesinde güncel teknolojilerin takip edilerek kullanılıyor olması,
  • Tasarım eğitiminin yeni fikirleri ve yetenekleri desteklemesi,
  • Akademisyen-öğrenci diyaloğunun güçlü olması,
  • Alt yapının ihtiyacı karşılayacak düzeyde olması,
  • Öğretim elemanı sayısının hızlı bir biçimde artması,
  • Ulusal ve Uluslararası düzeyde değişim programlarının bölüm bünyesinde etkin kullanımı,
  • Sanayi sektörü ile işbirliği ve toplumsal katkıya önem verilmesi
  • Tekstil ve Moda tasarımı alanında eğitim düzeyinin ve mezun kalitesinin artması ile mezunlara olan talep

 

ZAYIF YÖNLER

  • Akademik ve idari personel sayısının azlığı
  • Atölye ve dersliklerin üretim ve tasarım için donanımlı olmaması
  • Fakülte binasının eğitim için yeterince büyük ve elverişli olmaması
  • Yurt dışı toplantılara katılım için mali desteğin yetersizliği
  • Niğde şehrinin ve üniversitenin sosyal imkânlarının sınırlı olması
  • Araştırma görevlisi sayısının yetersiz olması
  • Yüksek lisans ve doktora programlarının bulunmaması
  • Endeksli yayın sayısının azlığı
  • Sanatsal/tasarım çalışmalarının sayısının azlığı
  • Fakültenin yeni kurulmuş olması nedeniyle çok tanınmaması
  • Şehir olarak staj yeri, fuar, sanatsal etkinlikler ve malzemeye ulaşma imkânlarının kısıtlı olması
  • Atölye ve laboratuvarlarda çalışacak yeterli sayıda uzman ve teknik eleman bulunmaması
  • Proje (uluslararası) sayısında yetersizlik
  • Mesleki yabancı dil eğitimi verilmemesi
  • Tasarım amaçlı vektörel ya da piksel tabanlı programların bulunmaması
  • Tanıtım eksikliği

 

FIRSATLAR

  • Türkiye’nin jeopolitik konumu dolayısıyla Türk hazır giyim ve moda sektörünün ülkemizde konumlanması
  • Tekstil ve Moda sektörünün ülkemizde yaptığı ihracat açısından önemli konumda olması
  • Küresel markaların kaliteli üretim için ülkemize olan talebi
  • Marka yaratmaya yardımcı olacak nitelikli elemanların yetişmesi için üniversiteler ile işbirliği kuracak alanla ilgili resmi kuruluş ve STK’ların varlığı
  • Alanın disiplinlerarası çalışmalara olan yatkınlığı
  • Ülkemizin “Türk Tasarımı” kimliğinin tanınmasını ve yerleşmesini sağlamak amacıyla gerekli idari, yasal ve teknik alt yapıyı geliştirmek için yaptığı faaliyetlerin varlığı
  • İletişim olanaklarının gelişmesi
  • Uluslararası hareketlilik sağlayan programların sağladığı olanaklar
  • Niğde’nin tarihi ve kültürel zenginliği,
  • Anadal, yandal, ikinci üniversite ve sertifika programları konusunda üniversitenin sağladığı olanaklar,
  • Tasarımın dünyadaki artan önemi ve tüketim zincirinin ayrılmaz bir parçası olması
  • Niğde’nin konumu dolayısı ile öğrenci için yaşanabilir, ulaşılabilir bir şehir olması
  • Üniversitenin ekonomik olanakları ve kampüsün gelişiminin desteklenmesi, teknolojik altyapı yatırımlarının artması
  • AR-GE ve İnovasyon faaliyetlerine akademik olanaklar sağlanması
  • Eğitim, araştırma ve uygulama açısından kentte organize sanayinin bulunması
  • Üniversitenin uluslararası düzeyde dinamik bir performansa sahip olması
  • Tüm dünyada tasarıma verilen önemin artması sebebiyle mezunların yeterince çalışma alanı bulabilmesi
  • Ülkemizde çeşitli tasarım etkinliklerinin ve yarışmalarının yapılıyor olması

 

TEHDİTLER

  • Avrupa yüksek eğitim alanından mali olanak yaratmada rekabetin getirdiği güçlüklerin olması
  • Akademik personele sağlanan desteklerin kısıtlı olması
  • Niğde halkının ve yerel yönetimin üniversiteye karşı gereken ilgiyi göstermemesi
  • Bölgede alana ilişkin sanayinin kısıtlı olması
  • Ülke çapında devlet ve vakıf üniversitelerinde Tekstil ve Moda Tasarımı alanında bölümlerin sayılarındaki artış
  • Yükseköğretim öncesi eğitim içeriğinin zayıf ve yetersiz olması
  • Gelişmiş özel/vakıf üniversitelerinin burs, akademik, ekonomik vb. cazibesi
  • Mezun öğrencilerin düşük ücretlerle/sigortasız çalıştırılması
  • Büyük kentlerle kıyaslandığında şehir üstünlüğünün olmaması
  • Fakültedeki eğitimi destekleyen etkinlikler için Niğde’nin yetersiz olması
  • Personelin niteliklerinin artırılmasına yönelik teşviklerin azlığı
  • Alanla ilgili sanayici, eğitimci, meslek örgütü ve kamu kuruluşu gibi farklı aktörler arasında iletişim ve işbirliğini güçlü olmaması
  • Yabancı dil eğitiminin yetersiz olması
  • Araştırma personeli temini ve istihdam güçlüğü

 

Son Güncelleme Tarihi:06.08.2020