Yazım Kuralları

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi-Yazım Kuralları

1. Çalışmalarda şu sıranın takip edilmesi gerekmektedir: Başlık, Öz, Anahtar Kelimeler, İngilizce Başlık, Abstract, Keywords, Giriş, Ana Metin (Kuramsal Bölüm, Yöntem), Sonuç, Genişletilmiş Özet/Extended Abstract ve Kaynakça.

2. Çalışmaların, kaynakça ile birlikte en fazla 10 bin kelime olması gerekmektedir. Makale dışındaki çalışmaların (inceleme, eleştiri) ise 5000 kelimeyi geçmemesi tavsiye edilir. Anahtar kelime en az 3 kelimeden oluşmalıdır.

3. Makalelerin Türkçe ve İngilizce özetlerin çalışma ile birlikte gönderilmeli ve Türkçe/İngilizce özlerin 350 kelimeyi aşmaması gerekmektedir. Özetlere Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler eklenmelidir. Makalenin İngilizce genişletilmiş özeti (extended abstract)  500-1500 kelime arasında olması tavsiye edilir.

4. Özette çalışmanın amacı, yöntemi, bulguları ve sonucu ile ilgili bilgileri içermelidir. Başlıkta “Özet” olarak belirtilmelidir.

5.Notlar ve referanslar ayrılmalıdır. Notlar metin içinde numaralandırılmalı ve “dipnot” şeklinde düzenlenmelidir. Referanslar ise, APA sistemine göre hazırlanmalıdır. Dipnotlar tek satır aralığı ve 10 punto olarak düzenlenmelidir.

6. Başlıkların düzenlenmesi:

Ana başlık tüm harfleri büyük, 12 punto ve bold,

Giriş, Özet, Abstract, Sonuç ve Kaynakça baş harfleri büyük, sola yaslı, 12 punto, bold,

Başlıklar baş harfleri büyük, sola yaslı, 12 punto, bold,

Alt başlıklar, baş harfleri büyük, sola yaslı, 12 punto, bold.

7.Çalışmalar, Times New Roman karakteriyle 12 puntoda ve 1.5 satır aralığı ile yazılmalıdır. Yazılar Word programı ile yazılmalı Word dosyası (.doc veya .docx) olarak gönderilmelidir.

8. Sayfa yapısı soldan 4 cm, diğer taraflardan ise 3 cm boşluk bırakılarak düzenlenmelidir.

9.Çalışmada paragraflar, girintisiz olmalıdır. Paragraf aralığı önce 0 nk, sonra 6 nk olarak düzenlenmelidir.

10. Şekil, grafik ve resimlere ait başlıklar 10 punto ile altta, tablo başlıkları ise 10 punto ile üstte sola yaslı ve kalın olarak numaralandırılmış bir biçimde düzenlenmelidir.

KAYNAK GÖSTERME İLKELERİ

Kaynakçada, yalnızca yazıda atıf yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik sıralama izlenmelidir.

Kısa alıntılar tırnak işareti içinde gösterilmelidir. 4 satırdan uzun alıntılar ise ayrı bir paragraf olarak 1 cm içeriden blok halinde, 10 punto ile yazılmalıdır. Bu durumda tırnak işareti kullanılmamalıdır.

Atıflarda yazarın soyadı, yayın tarihi ve sayfa numarası bilgileri parantez içinde olacak şekilde düzenlenmelidir.
Tek ve iki yazarlı yayınlarda her iki yazarın soyadına da parantez içinde yer verilmelidir.
İkiden fazla yazarı olan yayınlarda gönderme yapılırken sadece birinci yazarın soyadı verilir, diğer yazarlar için “ve diğerleri” ifadesi kullanılmalıdır.
Bir yazarın aynı tarihte yayınlanmış birden fazla yayınına atıf verilmişse, yayınları birbirinden ayırmak amacıyla sırasıyla “a,b,c,...” ibareleri kullanılmalı ve bu kullanım hem metin içinde kaynak gösterme sırasında hem de kaynakça bölümünde yer almalıdır.

Atıf Örnekleri
Tek yazarlı kitaplar ve makaleler

Metin içindeki atıf (kitap):

(McQuail, 1987: 55).

 

-Aynı yazarın, aynı yıl birden fazla eserine yollama yapılması durumunda:

(McQuail, 1987a: 55; 1987b: 40).

 

-Alıntı yapılan yazarın başka bir yazardan alıntı yapmış olması durumunda:

(Aktaran: McQuail, 1987a: 55).

 

Kaynakçada:

McQuail, D. (1987). Mass Communication Theory: An Introduction, Beverly Hills. CA: Sage Pulication Inc.

Metin içindeki atıf (makale):

(Varis, 1984: 32).

Kaynakçada:

Varis, T. (1984). International Flow of TV Programmes, Journal of Communication, 34 (1), 143-152.

  

Çeviri Kitap

Briggs, A., & Burke, P. (2011). Medyanın Toplumsal Tarihi Gutenberg'den İnternet'e... (Ü. H. Yolsal, & E. Uzun, Çev.) İstanbul: Kırmızı Yayınları.

Editörlü Kitaplar

Eldeniz, L. (2010). İkinci Medya Çağında Etkileşimin Rolü ve Web 2.0. F. Aydoğan, & A. Akyüz içinde, İkinci Medya Çağında İnternet (s. 18-35). İstanbul: Alfa Yayınları.

Tezler

Işık, U. (2007). Medya Bağımlılığı Teorisi Doğrultusunda İnternet Kullanımının Etkileri ve İnternet Bağımlılığı. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.


İnternet Kaynakları (Yazarı Belli)

Mayfield, A. (2008). What is Social Media?  https://whatis.techtarget.com/definition/social-media (Erişim Tarihi: 1.03.2022).


İnternet Sayfası

https://www.investopedia.com/terms/s/social-media.asp (Erişim Tarihi: 1.03.2022).

Not: İnternet sayfaları aynı zamanda dipnot olarak da verilmelidir.

Son Güncelleme Tarihi:01.03.2022