ÖNEMLİ TARİHLER2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı
Katkı Payı (Harç) Ödeme Başlangıç Tarihi | 05 Şubat 2016 |
Katkı Payı (Harç) Ödeme Bitiş Tarihi | 12 Şubat 2016 |
Ders kayıt /Kayıt Yenileme Tarihleri | 08-12 Şubat 2016 |
Eğitim-Öğretime Başlama | 15 Şubat 2016 |
Ders Ekle-Sil | 17-19 Şubat 2016 |
KAYIT YENİLEME HAFTASI İÇİNDE YAPILACAK İŞLEMLER (08-12 ŞUBAT 2016)
A. Öğrenci katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra otomasyon sistemi üzerinden eğitim öğretim planına göre alması gereken dersleri (Zorunlu-Seçmeli) seçer ve kaydeder.
B.Seçmek istediği seçmeli dersin/derslerin kontenjanı dolmuş ise, ders seçilemez bu durumda, öğrencinin başka bir seçmeli dersi seçmesi gerekir. Bütün seçmeli derslerin kontenjanının dolmuş olması durumunda, öğrencinin seçmeli ders alma işlemi Ekle-Sil tarihleri içinde gerçekleştirilecektir.
C. Ders Kaydı öğrenci tarafından onaylandıktan sonra danışman onayına açılır. Danışman seçmeli derslere müdahale edemeden zorunlu dersler üzerinde yapılması gerekli işlemleri tamamlayarak ders kaydını onaylar.
EKLE-SİL TARİHLERİNDE YAPILACAK İŞLEMLER (17-19 Şubat 2016)
ÖNEMLİ NOT: Ders kayıt formlarının basımı ve akademik birimlere gönderilmesi uygulamasına 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılından itibaren son verilmiş olup; Öğrenciler ekle-sil işlemlerini kendi sayfalarından yapabileceklerdir.
Ekle-sil tarihlerinde değişiklik yapan öğrencinin kayıt sayfası ancak onayından sonra danışman onayına açılacağından değişiklik yapıldıktan sonra mutlaka öğrenci onayı yapılmalıdır. A- 1-Kayıt yenileme haftasında seçilen derslerden zorunlu derslerde değişiklik yapmak isteyen öğrenciler
2-Seçtiği seçmeli derslerden açılmayan dersi olan öğrenciler,
3-Kayıt yenileme haftasında tüm seçmeli derslerin kontenjanı dolması nedeniyle seçmeli ders seçimi yapamayan öğrenciler, otomasyon sistemi üzerinden ekle sil işlemi yapacaklardır.
B- Açılan seçmeli derslerde silme işlemi yapılamayacaktır. Açılmayan seçmeli dersin yerine açılan seçmeli ders/ derslerden biri tercih edilecektir.
C- Seçilen seçmeli derslerden bir ya da birkaç tanesi açılmamış ise, açılmayan ders başarısızlık nedeniyle tekrarlamak zorunda olunan bir seçmeli ders olsa dahi, öğrencinin isteğine göre açılan seçmeli derslerden biriyle değiştirilir. Ancak geçmiş dönemdeki açılmayan başarısız olduğu seçmeli dersin silinme isteğini bir dilekçeyle ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe bildirilmesi gerekir.
D- Öğrenci isterse danışman yardımı almak üzere ekle sil tarihlerinde danışmanına da şahsen başvurabilir.
17-19 ŞUBAT 2016 TARİHLERİ ARASINDA YAPILACAK İŞLEMLER Açılmayan Seçmeli Ders öğrencinin başarısızlık nedeniyle TEKRAR almak zorunda olduğu bir Seçmeli Ders ise, öğrencinin almak zorunda olduğu Seçmeli Dersin açılmaması nedeniyle onun yerine başka bir seçmeli ders alarak geçmiş dönemdeki açılmayan başarısız olduğu seçmeli dersin silinme isteğini bir dilekçeyle ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe bildirmesi, ilgili Fakülte/Yüksekokul yönetim kurulunun bu isteği karara bağlaması ve bu kararı 19 Şubat 2016 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletmesi zorunludur.
KATKI PAYI/ ÖĞRENİM ÜCRETİ (HARÇ) ÖDEME BİLGİLERİ -T.C Ziraat Bankası Şubelerinden yapacağınız katkı payı/ öğrenim ücreti ödeme bilgileriniz Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemine otomatik olarak aktarılacaktır. 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenimine devam eden normal öğretim öğrencileri (Normal öğrenim süresinde olan) katkı payı ödemez . Ancak Hazırlık sınıfı hariç olmak üzere, ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki programlardan program süreleri sonunda (hazırlık sınıfı hariç lisans programı 4 yıl, ön lisans programı 2 yıl, yüksek lisans programı 2 yıl, yüksek lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 4 yıl, lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 5 yıl) mezun olamayan normal öğretim öğrencileri katkı payı öder. Katkı Payı/ Öğrenim Ücretleri / Uluslararası Öğrenci Öğrenim Ücretleri
ÖNEMLİ NOT !!!!!!! 25 Ağustos 2015 tarihli ve 29456 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “2015-2016 eğitim-öğretim yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Karar” ın 11. Maddesinin 3. Fıkrasında “Bir Yükseköğretim Programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları, öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır.” hükmü yer almaktadır. Bu hüküm Açık öğretim programlarında kayıtlı öğrencileride kapsamaktadır. Öğrenciler 08-12 Şubat 2016 tarihleri arasında Türkiye’ nin herhangi bir yerindeki T.C ZİRAAT BANKASI ATM ' lerinden veya İnternet şubesinden katkı payını /öğrenim ücretini ödeyebileceklerdir. (Ödeme sırasında size öğrenci numarası sorulacaktır.)
Katkı payı / öğrenim ücreti işlemleri Banka ve Üniversitemiz arasında Online olarak yapıldığından, öğrencilerimiz Bahar yarıyılı katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdıkları andan itibaren 08-12 Şubat 2016 tarihleri arasında otomasyon sistemleri http://www.ohu.edu.tr/oidb/sayfa/ogrenci-otomasyon-girisi üzerinden öğrenci numarası ve otomasyon şifresi ile giriş yaparak gerçekleştirebileceklerdir.