|
PÇ1
|
Coğrafyanın tanımını, kapsamını, tarihsel gelişimini ve akademik coğrafyanın geçirdiği evreleri bilme, kavrama ve açıklayabilmenin yanında eleştirel olarak temel bilgileri sorgulayarak yeni araştırma pratiklerini uygulayabilme.
|
|
PÇ2
|
Coğrafyada değişen paradigmalara uygun olarak yeni kavramları bilme ve uluslararası coğrafya terminolojisine hâkim olma.
|
|
PÇ3
|
İnsan ve doğal çevre arasında yaşanan olayları coğrafyanın temel ilkelerini (dağılış, nedensellik, bağıntı) göz önüne alarak açıklama, değerlendirebilme ve bu konularda akademik düzeyde araştırma yürütebilme.
|
|
PÇ4
|
Coğrafyanın disiplinler arasındaki önemini kavrayabilme, diğer disiplinler arasındaki ilişkilerini analiz etme ve edinilen bilgileri ortak çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
PÇ5
|
Dünya coğrafyası ile ilgili genel bilgilere sahip olma, kıtaların ve ülkelerin coğrafi özelliklerine hâkim olma. Dünya coğrafyasının paleocoğrafik evrimine hâkim olma.
|
|
PÇ6
|
Türkiye coğrafyasının genel, bölgesel ve yerel özelliklerini bilme, anlama ve analiz edebilme niteliklerine sahip olup; Türkiye coğrafyasını makro ve mikro ölçeklerde analiz edebilme.
|
|
PÇ7
|
Coğrafi mekâna ait verileri toplama, üretme, analiz etme ve sentezleyip sayısal ortamda uygun modelleri geliştirebilme.
|
|
PÇ8
|
Küreselleşme, kentleşme, nüfus, göç, tarım, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, küresel ısınma, biyoçeşitlilik gibi güncel dünya gündemlerini ve sorunlarını takip edebilme ve bunlara bilimsel çözümler üretebilme.
|
|
PÇ9
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama, haritalama teknikleri, klimatolojik ve meteorolojik teknikler vb. yöntemleri uygulayabilme ve kartografik çalışmalarda bulunup çeşitli haritalar hazırlayabilme.
|
|
PÇ10
|
Coğrafi çalışmalarda çeşitli yazılımları kullanıp ileri istatistik analiz bilgilerine sahip olma.
|
|
PÇ11
|
Doğayı koruma, eko turizm, jeoarkeoloji, geoekolji, fotoğrafçılık vb. güncel konularda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi gerçek hayatta tatbik edebilme.
|
|
PÇ12
|
Coğrafi çevrelere ve coğrafi ortamlara olan farkındalık ve duyarlılıkla ilgili bilincin tüm yaşam bölgelerine yayılmasında katkı sağlayabilme. Kendi yaşamında bu farkındalığı öne çıkararak çevresine örnek olabilme.
|
|
PÇ13
|
Verilen coğrafi ödev, proje, rapor vb. tüm çalışmalarda bireysel sorumluluk alabilme ve grup bilincine sahip olabilme yetisini kazanarak çeşitli bilimsel projeler üretebilme.
|
|
PÇ14
|
Yabancı bilimsel eserleri okuyabilme ve anlayabilme, meslektaşları arasında diyalog kurabilecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
|
|
PÇ15
|
Coğrafi teorik bilgileri arazide ve laboratuvar ortamlarında uygulayabilme. Sonuçları yorumlayarak karar vericilere ve uygulamacılara çözüm önerileri niteliğinde pratikler sunabilme.
|