Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI / ÇTL7116 - TERİMLER VE TÜRKÇE II
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Terim sorunlarının farklı adlandırma, alıntı, terimlerin Türkçeleştirilmesi gibi boyutları bulunmaktadır. Terimlerin Türkçenin yapısından ve özelliklerinden yararlanılarak üretilmesi Türk dili için hem daha güçlü bir dil olması hem de bilim üretilebilmesi açısından önemlidir. Bundan dolayı bu derste Türkçe terimlerin yerli olması ve yabancı terimlerin etkisinden kurtulmasının gerekliliği ve bunlar için neler yapıldığı anlatılacaktır. Böylece, öğrenciler terim konusunun önemi ve düşünme sistemine etkileri hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olacaklardır. Türk dili ile ilgili terim sorunlarını, terimlerin eş anlamlı, eş adlı, çok anlamlı adlandırmalarını tanır. Gösterge bilimsel üçgeni öğrenerek bir kavram, bir terim ve bir nesneyi ayırt eder.
Dersin Kısa İçeriği
Bu derste genel anlamda terim sorunları ve bunların çözüm yolları işlenecektir. Burada ele alınacak konuları, terim sorunları ile ilgili kaynak çalışmaları, çeşitli bilim dallarında terimlerin Türkçeleştirilmesi çalışmaları, Türkçenin bilim dili olabilecek yeterliliği gibi üç ana başlık altında toplamak mümkündür.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
1 : Terim sorunları: Adlandırma ile ilgili sorunlar, anlam ve kapsam sorunlarını fark ettirme X
2
Türkçede farklı terimlerin kullanılmasının nedenlerini kavratma
3
3 : Terimlerin Türkçeleştirilmesi konusu ve tarihsel arka planını inceletme X 4 : Terim sorunları: Terim biliminde alışılmış terimleri yeniden sözcüklemeyi kavratma X 5 : Terim farklılığı: Çağdaş Türk Lehçelerinde kullanılan gramer terimlerindeki farklılıkları, bu farklılıkların nedenleri-sonuçlarını sağlama X
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi