Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EĞİTİM FAKÜLTESİ / FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ / EMS0003 - DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocukların gelişimsel, eğitsel, sosyal ve duygusal özelliklerini anlamak; tanılama, değerlendirme, öğretimsel uyarlamalar ve davranış yönetimi konularında bilimsel temelli bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Ayrıca, aile eğitimi ve disiplinler arası ekip çalışması ile bütüncül bir destek yaklaşımı geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Kısa İçeriği
Bu ders kapsamında DEHB’in tanımı, risk faktörleri, nedenleri ve gelişimsel özellikleri ele alınır. DEHB’li çocukların tanılama ve değerlendirme süreçleri, eğitimsel müdahaleler, öğretimsel uyarlamalar ve davranış yönetimi stratejileri üzerinde durulur. Aile eğitimi, akran ilişkileri ve eşlik eden durumlar incelenir. Son olarak, DEHB’li çocuklara yönelik disiplinler arası işbirliği ve ekip çalışmasına ilişkin uygulamalar tartışılır.
Önkoşullar
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
DEHB’in temel özelliklerini ve risk faktörlerini açıklayabilme.
2
DEHB’li çocukların tanılama ve değerlendirme süreçlerini tanımlayabilme.
3
DEHB’li çocuklara yönelik öğretimsel uyarlamaları ve eğitimsel yaklaşımları planlayabilme.
4
DEHB’li çocuklar için davranış yönetimi stratejilerini uygulayabilme.
5
Aile eğitimi ve disiplinler arası ekip çalışmasının önemini açıklayabilme.
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Meslek Bilgisi Dersleri