| 1 | Sorgulayıcı araştırma olarak fen, sorgulayıcı araştırma öğretimi ve öğrenimi kavramlarını ayırt etmek |
| 2 | Sorgulayıcı araştırma öğretim yönteminin özellikleri, türleri, müspet ve menfi noktalarını açıklamak |
| 3 | Amaç, konu, eğitim-öğretim durumu ve değerlendirme boyutlarında fen öğretim programlarında sorgulayıcı araştırma yöntemini incelemek |
| 4 | Sorgulayıcı araştırma öğretim yöntemine uygun öğretimini tasarlamak |
| 5 | Sorgulayıcı araştırma öğretim yöntemine uygun öğretimini değerlendirmek |
| 6 | Sorgulayıcı araştırma yöntemiyle geliştirilen bilişsel boyut kazanımlarına örnekler vermek |
| 7 | Sorgulayıcı araştırma yöntemiyle geliştirilen duyuşsal boyut kazanımlarını örnekler vermek |
| 8 | Sorgulayıcı araştırma yöntemiyle geliştirilen psikomotor boyut kazanımlarını örnekler vermek |