| 1 | Öğrenme, Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Bağcı Kılıç, G. (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. s:31-43. |
| 2 | Aktif Öğrenme Stratejileri | Çelik ve ark. (2005). |
| 3 | Sorgulayıcı Araştırma Yöntemi | Turgut ve ark. (1997). |
| 4 | Sorgulayıcı Araştırma Yöntemi | Bağcı Kılıç, G. (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. s: 65-75. |
| 5 | Sorgulayıcı Araştırma Öğretimiyle Geliştirilen Kazanımlar -I (Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilgisine Yönelik Tutumlar) | Gençtürk ve Türkmen (2006, 2007) ve Tatar (2006). |
| 6 | Sorgulayıcı Araştırma Öğretimiyle Geliştirilen Kazanımlar-I (Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilgisine Yönelik Tutumlar) | Gençtürk ve Türkmen (2006, 2007) ve Tatar (2006). |
| 7 | Sorgulayıcı Araştırma Öğretimiyle Geliştirilen Kazanımlar-II (Blimsel İmajlar ve Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışlar) | Camcı (2008) ve Tümay ve Köseoğlu (2010). |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Fen Programlarında Sorgulayıcı Araştırma Yöntemi | Kaptan (1999), Demirbaş ve Yağbasan (2005); Ünsal (2004), Şenyüz (2008). |
| 10 | Fen Derslerinde Sorular | Baysen (2006), Afacan ve Nuhoğlu (2008). |
| 11 | Sorgulayıcı Araştırma Öğretimi Tasarımı | Tatar (2006). |
| 12 | Bilimsel Çalışmalarda ve Fen Derslerinde Sorgulayıcı Araştırma | NRC (2000) ve TÜBA Bilim Eğitimi Portalı |
| 13 | Bilimsel Yöntem | Turgut ve ark (1997). |
| 14 | Sorgulayıcı Araştırma Öğretiminin Değerlendirilmesi | Beerer ve Bodzin (2005) |