MZT5101 / SÖZLÜ EĞİTİM MÜZİĞİ BESTECİLİĞİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Sözlü eğitim müziğinin tanımı ve kapsamı; sözlü eğitim müziklerinin nitelikleri; tekerleme ve saymacalar, ninniler ve türküler, besteciler tarafından üretilmiş sözlü eğitim müziği örneklerinin tanıtılması.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
2Sözlü eğitim müziklerinde ezgi ve form (motif, cümle, dönem, bir bölümlü şarkı) öğesi. Sözlü eğitim müziklerinin ezgi ve form öğelerini analiz çalışmaları. Kaynakça listesinde sunulmuştur.
3Sözlü eğitim müziklerinde ezgi ve form öğesi (iki ve üç bölümlü şarkı formları). Sözlü eğitim müziklerinin ezgi ve form öğelerini analiz çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
4Sözlü eğitim müziklerinin ezgi ve form öğelerine ek olarak, ritim, prozodi ve söz yapısı öğelerine dönük analiz çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
5Sözlü eğitim müziklerinin ezgi, form, ritim, prozodi, söz yapısı öğelerine ek olarak eğitimsel öğelerin de analizine dönük çalışmalar.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
6Belirlenen söz öbeklerini ezgi, form, ritim, prozodi ve eğitimsel özellikler bakımından uygun şekilde besteleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
7Belirlenen söz öbeklerini ezgi, form, ritim, prozodi ve eğitimsel özellikler bakımından uygun şekilde besteleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
8Sözlü kanon besteleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
9Sözlü kanon besteleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
10Sözlü eğitim müziğini iki sesli olarak düzenleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
11Sözlü eğitim müziğini iki sesli olarak düzenleme çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
12Belirlenen söz öbeklerini ezgi, form, ritim, prozodi, eğitimsel özellikler bakımından uygun şekilde besteleme ve tartım çalgılarıyla ritmik eşlik oluşturma çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
13Belirlenen söz öbeklerini ezgi, form, ritim, prozodi, eğitimsel özellikler bakımından uygun şekilde besteleme ve tartım çalgılarıyla ritmik eşlik oluşturma çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.
14Belirlenen söz öbeklerini ezgi, form, ritim, prozodi, eğitimsel özellikler bakımından uygun şekilde besteleme ve piyano/gitar vb. eşlik çalgılarıyla eşlik oluşturma çalışmaları.Kaynakça listesinde sunulmuştur.