EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ / SNF6117 - FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1İlkokul fen eğitimine ve öğretim programlarına davranışçılığın etkilerini analiz etme.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
2İlkokul fen eğitimine ve öğretim programlarına bilişselciliğin etkilerini analiz etme.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
3Yapılan bu iki analiz sonuçlarını karşılaştırmalı bir şekilde inceleme.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
4Yapılandırmacı yaklaşımın doğmasındaki gereklilikleri tartışma.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
5Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi dayanakları ve kaynakları.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
6Yapılandırmacı yaklaşımın oluşmasında katkısı olan bilim insanlarını ve görüşlerini araştırarak analiz yapma.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
7Yapılandırmacı yaklaşımın çıkış sürecini araştırarak tartışma.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
8Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme mekanizması ve öğrenmenin doğası.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
9Yapılandırmacı yaklaşımın temel çerçeve özelliklerini araştırarak tartışma.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
10Yapılandırmacı yaklaşımın ilkokul fen eğitimine olan yansımalarını araştırma.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
11Yapılandırmacı yaklaşımın ilkokul fen derslerinde hazırlanan ders planlarına etkisi.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
12Yapılandırmacı yaklaşımın ilkokul fen derslerindeki öğretim süreçlerine etkisi.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
13Yapılandırmacı yaklaşımın ilkokul fen derslerindeki değerlendirme süreçlerine etkisi.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)
14Yapılandırmacı yaklaşımın ilkokul fen derslerinde kullanılan tüm içerik (özellikle sosyo-bilimsel konular ve sürdürülebilirlik), etkinlik, aktivite, materyal vb. hazırlama süreçlerine etkisi.(Öğrenme Kaynakları Havuzundaki Tüm Kaynaklar)