EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ / SNF6120 - OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNDEKİ SORUNLAR

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
11. Tanışma, dersin tanıtımı ve öğretim etkinliklerinin planlanması, kaynak, yardımcı kaynak ve gerekli materyallerin tanıtımı ve temini1-2-3-4
22.İlköğretim Okulu Programı’nın İlk Okuma-Yazma ile ilgili bölümlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi; Türkçe öğretiminin öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki1-2-3-4
33.İlk Okuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri; Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilk okuma ve yazma öğretime etkisi1-2-3-4
44.İlk Okuma Yazma Sürecinde Gelişimsel Hazırlık1-2-3-4
55.Birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri1-2-3-4
66. İlkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları)1-2-3-4
77. Ses temelli cümle yöntemi ( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması)1-2-3-4
88. Ara Sınav 
99.Öğrenci Gözlemi ve Tanılama Sürecinde Öğrenci izlemi ve kayıt tutma, Gelişimsel değerlendirme araçları , Okuma ve yazma hatalarının sınıflandırılması 1-2-3-4
1010.İlk Okuma Yazma Sorunlarında Öğretmen Rolü 1-2-3-4
1111.Okuma Sorunlarına Yönelik Müdahale Yöntemleri 1-2-3-4
1212.Yazma Sorunlarına Yönelik Müdahale Yöntemleri 1-2-3-4
1313.Çok Kültürlü ve Farklı Dilde Büyüyen Çocuklarda Okuma Yazma Sorunları1-2-3-4
1414.Vaka Analizleri ve Uygulama Örnekleri 1-2-3-4
1515. Genel Sınav