| 1 | Kavramların genel tanımları, kavramları sınıflandırabilme ve kavramların sahip oldukları genel özellikler. |
| 2 | Kavram öğrenme (geliştirme) süreçleri, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğası ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçleri. |
| 3 | Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçler ve kavram öğretimini sınıflandırabilme (Sunuş ve Buluş yoluyla kavram öğretimi). |
| 4 | Alternatif (ilk ve yanlış) kavramlar, kavram yanılgıları ve oluşma nedenleri ile kavramsal değişim süreci. |
| 5 | Kavramsal değişim yaklaşımı ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartlar. |
| 6 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme süreci ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartlar. |
| 7 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkiler ve karşılaştırmalar. |
| 8 | Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme teknikleri (ilk ve son teşhis süreci). |
| 9 | İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlama ve uygulama. |
| 10 | Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceği ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri. |
| 11 | Kavram yanılgılarının giderilerek düzenleme sürecinin başarıyla sonlandırılması için gerekli ispat şartının doğası ve bu şartı oluşturma süreci. |
| 12 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci) |
| 13 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci). |
| 14 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci). |
| 15 | Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlama ve uygulama. |