| ÖÇ1 | Kavramların genel tanımlarını, kavramların sınıflandırılmasını ve kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilir. |
| ÖÇ2 | Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğasını ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini bilir. |
| ÖÇ3 | Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri ve kavram öğretiminin sınıflandırılmasını bilir. |
| ÖÇ4 | Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları, kavram yanılgılarını, oluşma nedenlerini ve kavramsal değişim sürecini bilir. |
| ÖÇ5 | Kavramsal değişim yaklaşımını ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartları bilir. |
| ÖÇ6 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme sürecini ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartları bilir. |
| ÖÇ7 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkileri bilir ve karşılaştırmaları yapar. |
| ÖÇ8 | Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme tekniklerini bilir (ilk ve son teşhis süreci). |
| ÖÇ9 | İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. |
| ÖÇ10 | Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceğini ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri bilir. |
| ÖÇ11 | Kavram yanılgılarının giderilerek düzenleme sürecinin başarıyla sonlandırılması için gerekli ispat şartının doğasını ve bu şartın oluşturulma sürecini bilir. |
| ÖÇ12 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). |
| ÖÇ13 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). |
| ÖÇ14 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). |
| ÖÇ15 | Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. |