EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ / SNF7108 - İLKOKUL FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
ÖÇ1Kavramların genel tanımlarını, kavramların sınıflandırılmasını ve kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilir.
ÖÇ2Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğasını ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini bilir.
ÖÇ3Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri ve kavram öğretiminin sınıflandırılmasını bilir.
ÖÇ4Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları, kavram yanılgılarını, oluşma nedenlerini ve kavramsal değişim sürecini bilir.
ÖÇ5Kavramsal değişim yaklaşımını ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartları bilir.
ÖÇ6Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme sürecini ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartları bilir.
ÖÇ7Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkileri bilir ve karşılaştırmaları yapar.
ÖÇ8Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme tekniklerini bilir (ilk ve son teşhis süreci).
ÖÇ9İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular.
ÖÇ10Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceğini ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri bilir.
ÖÇ11Kavram yanılgılarının giderilerek düzenleme sürecinin başarıyla sonlandırılması için gerekli ispat şartının doğasını ve bu şartın oluşturulma sürecini bilir.
ÖÇ12Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci).
ÖÇ13Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci).
ÖÇ14Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci).
ÖÇ15Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular.